Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Colian na FRSiH 2019: Nie będziemy już przejmować w Polsce

– Nie sądzę żebyśmy dalej prowadzili akwizycje w obszarze słodyczy w Polsce. Mamy tu już dużo marek, wybraliśmy te najistotniejsze i to właśnie w nie inwestujemy i je rozwijamy – mówił podczas Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2019 Jan Kolański, prezes zarządu Colian Sp. z o.o. Prelegent zdradził, że firma rozpoczęła już proces sukcesji.

Colian na FRSiH 2019: Nie będziemy już przejmować w Polsce
Jan Kolański, prezes zarządu Colian Sp. z o.o, fot. PTWP

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 04-11-2019, 14:22

– Każda firma ma jakiś model biznesowy. Nasz model biznesowy to zdobywanie i budowanie marek w kraju i za granicą. Jeśli szukamy jakiejś firmy, to ważne jest dla nas, żeby miała silną markę i żeby każda marka miała swoje story, swoją historię – mówił Jan Kolański.

Prezes Colian opowiedział o swoich doświadczeniach na rynku brytyjskim i irlandzkim. Trzy lata temu firma przejęła brytyjskiego producenta słodyczy  Elizabeth Shaw Ltd, a dwa lata temu irlandzkiego producenta wyrobów czekoladowych premium Lily O’Brien’s.

– Nasz model biznesowy bardzo pasował do tych spółek. Zintegrowaliśmy je z naszymi markami. Obecnie kończymy integrację systemu operacyjnego, poprawiamy procesy żeby obniżyć koszty. Zintegrowaliśmy także wspólne zakupy surowców i opakowań, a na kilku rynkach wspólnie działamy w eksporcie – tłumaczył Kolański.

Jak przyznał, brytyjski rynek słodyczy jest bardzo duży, 5-krotnie większy niż w Polsce. Jest też całkowicie inaczej pozycjonowany.

- Nie sądzę żebyśmy dalej prowadzili akwizycje w obszarze słodyczy w Polsce. Mamy tu już dużo marek, wybraliśmy te najistotniejsze i w nie inwestujemy i je rozwijamy - dodał.

Prelegent FRSiH stwierdził, że znacznie łatwiej rozwijać się w Ameryce Południowej niż w Europie. Tam polskie produkty są uznawane za produkty premium. Jego zdaniem powinniśmy stale budować markę Made in Poland.

Prezes Coliana zwrócił uwagę na trudności językowe jako barierę wprowadzania polskich marek, jak Grześki, Jeżyki czy Śliwka Nałęczowska.

– Wyszliśmy z założenia, żeby nie utrudniać konsumentom. Przyjęliśmy inny model biznesowy. Na rynku brytyjskim sprzedajemy pod naszymi markami, ale budujemy też marki międzynarodowe. I idzie nam nieźle, bo musimy dokupić mocy produkcyjnych – tłumaczył Kolański.

–  Trzeba być w swojej kategorii produktowej bardzo mocnym, żeby znaleźć swoje miejsce – stwierdził.  

Jego zdaniem polskie firmy mają mało doświadczenia w promowaniu marek za granicą. 

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

COLColian Holding SA

więcej informacji:

Jan Kolański RSS ALERT    /    FRSiH 2019 RSS ALERT    /    Colian RSS ALERT    /    słodycze RSS ALERT    /    sukcesja RSS ALERT    /    fuzje i przejęcia RSS ALERT    /    firmy rodzinne RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.3.146
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.