REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Colian poprawia zyski przy stabilnych przychodach

  • Autor: portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 16-05-2013, 12:51
Colian poprawia zyski przy stabilnych przychodach
Jan Kolański, prezes Colian SA

Przychody Grupy Colian w pierwszym kwartale tego roku wyniosły 146,9 mln zł były porównywalne do osiągniętych przed rokiem. Grupa znacznie poprawiła zysk netto, który wzrósł rok do roku o niemal 30 proc., do ponad 4 mln zł.

REKLAMA

W pierwszym kwartale 2012 roku sprzedaż całej Grupy Colian wyniosła 147,8 mln zł, a zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 3,2 mln zł.

- W wynikach pierwszego kwartału 2013 widać kontynuację pozytywnych zmian wewnątrz organizacji. Koncentrowaliśmy się na utrzymywaniu poziomu sprzedaży grupy na rentownym poziomie, zanotowaliśmy także niższy poziom kosztów sprzedaży w porównaniu do pierwszego kwartału 2012 - mówi Jan Kolański, prezes Colian SA.

W segmencie słodyczy zanotowany zysk netto był o ponad 50 proc. wyższy niż rok temu, co jest m.in. efektem zmian w polityce sprzedażowej, koncentrującej się na współpracy z wybranymi kontrahentami.

- W segmencie napoje przez ubiegły rok optymalizowaliśmy portfolio produktowe, co przyniosło po raz kolejny widoczną w wynikach poprawę marży, teraz przygotowujemy się do szczytu sezonu, wzmacniając reklamowo naszą markę „Hellena" - mówi Jan Kolański

- Utrzymująca się lepsza marża brutto rok do roku w całej grupie jest efektem wdrożonych w 2012 roku podwyżek oraz stabilizacji cen na rynku surowcowym, a także trzymaniu kosztów sprzedaży „w ryzach"- dodaje.

W strukturze sprzedaży w pierwszym kwartale 2013 segment słodycze odpowiadał za 65,5 proc., segment napoje za 14,1 proc., segment kulinaria za 15,3 proc., a pozostałe za 5,2 proc. sprzedaży ogółem.

Sprzedaż w segmencie słodkim w pierwszym kwartale 2013 wyniosła 96,2 mln zł. Marża brutto ze sprzedaży w tym segmencie wyniosła 34,2 proc. i była wyższa o 1,1 p.p. rok do roku. Wynik EBITDA z kolei wzrósł aż o 37 proc., do 8,8 mln zł.

W segmencie napoje w pierwszym kwartale 2013 roku sprzedaż wyniosła 20,7 mln zł. W pierwszym kwartale 2013 marża brutto ze sprzedaży wyniosła 30,1 proc. (wzrost o 3,0 p.p. r/r). Na poziomie EBITDA segment wypracował dodatni wynik 1,1 mln zł.

- Jesteśmy zadowoleni z wyników. W słodyczach cały czas poprawiamy my marżę brutto ze sprzedaży i chcemy ten trend utrzymać w kolejnych okresach. W tym roku koncentrujemy się na inwestycjach w nasze najsilniejsze marki - Grześki, Familijne, Goplana - mówi Jan Kolański.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

COLColian Holding SA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 986) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH