Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Colian rozgląda się za akwizycjami. Szuka za granicą firm z rozpoznawalną marką

  • Autor: PAP
  • Data: 05-11-2015, 08:45
Colian rozgląda się za akwizycjami. Szuka za granicą firm z rozpoznawalną marką
Jan Kolański, prezes firmy Colian, podczas VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu. Fot. zelaznastudio.pl

Colian, producent słodyczy, rozważa dwa warianty rozwoju za granicą. Pierwszym sposobem są akwizycje spółek mających w swoim portfolio silną markę. Drugim - rozwój własnego zaplecza dystrybucyjnego. Firmę interesują kraje Europy Zachodniej - poinformował prezes Jan Kolański.

- Widzimy dwa warianty rozwoju na rynkach zagranicznych: poprzez przejęcia lub dzięki budowie sieci sprzedaży. Na pewno ten pierwszy sposób byłby szybszy i bardziej skuteczny - powiedział w rozmowie z PAP Jan Kolański.

Prezes poinformował, że spółka szuka potencjalnych celów akwizycyjnych na rynkach Europy Zachodniej. - Naszym celem jest przejęcie podmiotu, który ma w swoim portfelu silną, rozpoznawalną markę, tak by stała się ona naszą marką premium, wokół której moglibyśmy rozbudowywać nasze portfolio - powiedział Kolański.

- Ważnym kryterium jest także logistyka, dlatego w centrum zainteresowania znajdują się głównie kraje starej Unii Europejskiej. Nie myślimy o akwizycjach na Wschodzie - dodał.

Kolański nie chciał komentować, czy do ewentualnej transakcji może dojść w przyszłym roku.

Prezes informował wcześniej, że celem spółki jest podwojenie eksportu, choć nie podawał horyzontu czasowego, w jakim miałoby to nastąpić.

W I połowie 2015 r. Colian zanotował 28,9 mln zł zysku netto wobec 9,5 mln zł zysku przed rokiem. Zysk operacyjny urósł do 38,5 mln zł z 12,1 mln zł, a przychody wzrosły do 433,4 mln zł z 418,6 mln zł. Udział eksportu w sprzedaży ogółem wynosił 11,6 proc.

Prezes poinformował, że spółka koncentruje się obecnie na węższym portfolio produktowym, stąd widoczna w I połowie roku mocna poprawa rentowności, przy niższym wzroście obrotów. Ta tendencja będzie widoczna także w kolejnych kwartałach.

W I półroczu segment słodyczy odpowiadał za 67,7 proc. obrotów grupy i zanotował ponad 20 mln zł zysku netto. Segment napojów wypracował 14,3 proc. obrotów i 7,8 mln zł zysku, a segment kulinarny dołożył 12,8 proc. sprzedaży i 2,7 mln zł zysku. Pozostałe kategorie odpowiadały za 5,2 proc. przychodów i zanotowały 2,2 mln zł straty netto.

Prezes przyznał, że w tym roku spółce będzie trudno osiągnąć 1 mld zł przychodów – spółka w większym stopniu koncentruje się na poprawie efektywności. Poinformował również, że w 2016 r. priorytetem będzie dalsze wsparcie głównych marek z portfolio grupy oraz ekspansja zagraniczna.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

COLColian Holding SA

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Polpora 12-11-2015, 08:46:
Co mi sie zdaje ze kolejny sen o,potedze.Oby Kolanski nie wyladowal za szybko.Analizy mowia ze odlatuje od realiow Colian

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 347) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.