Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Colian rozgląda się za akwizycjami. Szuka za granicą firm z rozpoznawalną marką

  • Autor: PAP
  • Data: 05-11-2015, 08:45
Colian rozgląda się za akwizycjami. Szuka za granicą firm z rozpoznawalną marką
Jan Kolański, prezes firmy Colian, podczas VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu. Fot. zelaznastudio.pl

Colian, producent słodyczy, rozważa dwa warianty rozwoju za granicą. Pierwszym sposobem są akwizycje spółek mających w swoim portfolio silną markę. Drugim - rozwój własnego zaplecza dystrybucyjnego. Firmę interesują kraje Europy Zachodniej - poinformował prezes Jan Kolański.

- Widzimy dwa warianty rozwoju na rynkach zagranicznych: poprzez przejęcia lub dzięki budowie sieci sprzedaży. Na pewno ten pierwszy sposób byłby szybszy i bardziej skuteczny - powiedział w rozmowie z PAP Jan Kolański.

Prezes poinformował, że spółka szuka potencjalnych celów akwizycyjnych na rynkach Europy Zachodniej. - Naszym celem jest przejęcie podmiotu, który ma w swoim portfelu silną, rozpoznawalną markę, tak by stała się ona naszą marką premium, wokół której moglibyśmy rozbudowywać nasze portfolio - powiedział Kolański.

- Ważnym kryterium jest także logistyka, dlatego w centrum zainteresowania znajdują się głównie kraje starej Unii Europejskiej. Nie myślimy o akwizycjach na Wschodzie - dodał.

Kolański nie chciał komentować, czy do ewentualnej transakcji może dojść w przyszłym roku.

Prezes informował wcześniej, że celem spółki jest podwojenie eksportu, choć nie podawał horyzontu czasowego, w jakim miałoby to nastąpić.

W I połowie 2015 r. Colian zanotował 28,9 mln zł zysku netto wobec 9,5 mln zł zysku przed rokiem. Zysk operacyjny urósł do 38,5 mln zł z 12,1 mln zł, a przychody wzrosły do 433,4 mln zł z 418,6 mln zł. Udział eksportu w sprzedaży ogółem wynosił 11,6 proc.

Prezes poinformował, że spółka koncentruje się obecnie na węższym portfolio produktowym, stąd widoczna w I połowie roku mocna poprawa rentowności, przy niższym wzroście obrotów. Ta tendencja będzie widoczna także w kolejnych kwartałach.

W I półroczu segment słodyczy odpowiadał za 67,7 proc. obrotów grupy i zanotował ponad 20 mln zł zysku netto. Segment napojów wypracował 14,3 proc. obrotów i 7,8 mln zł zysku, a segment kulinarny dołożył 12,8 proc. sprzedaży i 2,7 mln zł zysku. Pozostałe kategorie odpowiadały za 5,2 proc. przychodów i zanotowały 2,2 mln zł straty netto.

Prezes przyznał, że w tym roku spółce będzie trudno osiągnąć 1 mld zł przychodów – spółka w większym stopniu koncentruje się na poprawie efektywności. Poinformował również, że w 2016 r. priorytetem będzie dalsze wsparcie głównych marek z portfolio grupy oraz ekspansja zagraniczna.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

COLColian Holding SA

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Polpora 12-11-2015, 08:46:
Co mi sie zdaje ze kolejny sen o,potedze.Oby Kolanski nie wyladowal za szybko.Analizy mowia ze odlatuje od realiow Colian

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 889) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH