Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Czechy i Słowacja to rynki handlu nowoczesnego

  • Autor: portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 07-07-2014, 14:33
Czechy i Słowacja to rynki handlu nowoczesnego
Krzysztof Koszela, dyrektor ds. rozwoju rynków zagranicznych Grupy Colian. Fot. PTWP

Czechy i Słowacja charakteryzują się wysoką konkurencyjnością rynku, bardzo dużym udziałem handlu zorganizowanego, co w konsekwencji daje duży udział marek własnych, ugruntowaną pozycją większości firm konkurencyjnych czyli koncernów międzynarodowych, a także małą siłą nabywczą konsumentów - ocenia Krzysztof Koszela, dyrektor ds. rozwoju rynków zagranicznych Grupy Colian.

- Chcąc pokonać te trudności, należy być bardzo elastycznym i szybko dostosowywać decyzję do zmieniających się uwarunkowań i trendów. Należy także posiadać silną markę lub też wyjątkowy produkt, który będzie w stanie zainteresować wymagających konsumentów - mówi dyrektor grupy Colian, która do Czech i na Słowację eksportuje większość swojego portfolio produktowego.

Potencjalni eksporterzy powinni także wziąć pod uwagę, że na tych rynkach tzw. handel tradycyjny praktycznie nie istnieje. - Czechy i Słowacja należą w 80 proc. do handlu zorganizowanego co, może stanowić duże utrudnienie dla firm, które nie posiadają doświadczenia w tym zakresie. Tymczasem współpraca z detalistami sieciowymi wymaga zupełnie innych kompetencji sprzedażowych. To może być duże wyzwanie dla małych firm lub też nie mających znaczącej pozycji rynkowej w Polsce - dodaje Krzysztof Koszela.

Jego zdaniem, ważne jest, by umieć właściwie zaoferować dany produkt na rynku czeskim lub słowackim.

- Produkt musi być dostępny i umiejętnie zaoferowany, sprzedawany. Potrzebne jest też silne wsparcie marketingowe, co w sumie przekłada się na silną markę. Nad tym wszystkim umieściłbym trafienie w czas, czyli wejście na dany rynek w odpowiednim momencie z odpowiednim produktem - mówi Krzysztof Koszela. Należy także zwiększać swoją marże przez różne działania jak i efektywne zarządzanie.

Słodycze sprzedawane pod markami Coliana to nie jedyne polskie produkty z tego segmentu sprzedawane w Czechach i na Słowacji. - Bardzo dużo polskich słodyczy jest eksportowanych, więc można wnioskować, że opłaca się to robić przedsiębiorcom - ocenia Krzysztof Koszela.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

COLColian Holding SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 744) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH