Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Czekolada, praliny i żelki najlepiej rokującymi kategoriami w branży słodyczy

  • Autor: portalspozywczy.pl / KPMG
  • Data: 02-12-2014, 13:59
Czekolada, praliny i żelki najlepiej rokującymi kategoriami w branży słodyczy
Fot. domena publiczna

Czekolada, praliny i żelki to - zdaniem części producentów i dystrybutorów słodyczy w Polsce - najlepiej rokujące na przyszłość kategorie słodyczy. Jak wynika z badania KPMG, właśnie te kategorie wskazywane są częściej jako te, które w najbliższym czasie odnotują wzrost sprzedaży.

Aż 47 proc. respondentów badania KPMG uważa, że w ciągu najbliższych dwóch lat wzrośnie sprzedaż czekolady nadziewanej oraz czekolady gorzkiej (przeciwnego zdania jest, odpowiednio, 7 proc. i 13 proc. badanych). Dwie na pięć osób (40 proc.) spodziewa się wzrostu sprzedaży żelek, a po 33 proc. - wzrostu sprzedaży pralin i czekolady mlecznej.

Według 27 proc. przebadanych przez KPMG producentów i dystrybutorów słodyczy w Polsce, w ciągu dwóch lat wzrośnie sprzedaż ciastek pakowanych z czekoladą i draży (w przypadku draży, przeciwnego zdania jest jednak aż 20 proc. respondentów). Z kolei 20 proc. osób uważa, że wzrostowymi kategoriami będą wafle pakowane pojedynczo, ciastka paczkowane suche i cukierki czekoladowe.

Bardzo słabo wypadają cukierki nieczekoladowe (karmelki) - w ich przypadku jedna trzecia respondentów uważa, że sprzedaż spadnie (a 13 proc. prognozuje wzrost). Pesymistycznie oceniana jest również przyszłość lizaków - 20 proc. ankietowanych prognozuje zmniejszenie się sprzedaży tego rodzaju słodyczy, a tylko 13 proc. widzi w nich potencjał wzrostowy.

- Na polskim rynku niezmiennie od kliku lat najlepiej rozwijają się kategorie ciastek (zarówno suchych, jak i w czekoladzie), pralin oraz czekolad - wśród polskich konsumentów właśnie te produkty cieszą się największą popularnością. Potwierdzają to również inwestycje producentów w nowe linie technologiczne - coraz częściej mówią o tym w bezpośrednich rozmowach przedstawiciele różnych firm sprzedających urządzenia. Nie jest tajemnicą, że w ostatnim czasie dużych inwestycji w linie dokonało kilku producentów ciastek, zaś inni zapowiadają takie inwestycje. Wszystko to przekłada się w konsekwencji na oferowanie klientom coraz bardziej złożonych w swojej formie i wyszukanych w smaku wyrobów - komentuje w raporcie KPMG "Rynek słodyczy w Polsce 2014" Tomasz Grzybowski, prezes Delicpolu.

Jak dodaje szef spółki, na przeciwnym biegunie znajdują się wyroby proste, nisko przetworzone, często kojarzące się z dawnymi czasami. Dlatego takie kategorie jak karmelki, lizaki czy tzw. "wyroby wschodnie" (chałwa) wśród konsumentów tracą na popularności - uważa Grzybowski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH