Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Czekolada, praliny i żelki najlepiej rokującymi kategoriami w branży słodyczy

  • Autor: portalspozywczy.pl / KPMG
  • Data: 02-12-2014, 13:59
Czekolada, praliny i żelki najlepiej rokującymi kategoriami w branży słodyczy
Fot. domena publiczna

Czekolada, praliny i żelki to - zdaniem części producentów i dystrybutorów słodyczy w Polsce - najlepiej rokujące na przyszłość kategorie słodyczy. Jak wynika z badania KPMG, właśnie te kategorie wskazywane są częściej jako te, które w najbliższym czasie odnotują wzrost sprzedaży.

Aż 47 proc. respondentów badania KPMG uważa, że w ciągu najbliższych dwóch lat wzrośnie sprzedaż czekolady nadziewanej oraz czekolady gorzkiej (przeciwnego zdania jest, odpowiednio, 7 proc. i 13 proc. badanych). Dwie na pięć osób (40 proc.) spodziewa się wzrostu sprzedaży żelek, a po 33 proc. - wzrostu sprzedaży pralin i czekolady mlecznej.

Według 27 proc. przebadanych przez KPMG producentów i dystrybutorów słodyczy w Polsce, w ciągu dwóch lat wzrośnie sprzedaż ciastek pakowanych z czekoladą i draży (w przypadku draży, przeciwnego zdania jest jednak aż 20 proc. respondentów). Z kolei 20 proc. osób uważa, że wzrostowymi kategoriami będą wafle pakowane pojedynczo, ciastka paczkowane suche i cukierki czekoladowe.

Bardzo słabo wypadają cukierki nieczekoladowe (karmelki) - w ich przypadku jedna trzecia respondentów uważa, że sprzedaż spadnie (a 13 proc. prognozuje wzrost). Pesymistycznie oceniana jest również przyszłość lizaków - 20 proc. ankietowanych prognozuje zmniejszenie się sprzedaży tego rodzaju słodyczy, a tylko 13 proc. widzi w nich potencjał wzrostowy.

- Na polskim rynku niezmiennie od kliku lat najlepiej rozwijają się kategorie ciastek (zarówno suchych, jak i w czekoladzie), pralin oraz czekolad - wśród polskich konsumentów właśnie te produkty cieszą się największą popularnością. Potwierdzają to również inwestycje producentów w nowe linie technologiczne - coraz częściej mówią o tym w bezpośrednich rozmowach przedstawiciele różnych firm sprzedających urządzenia. Nie jest tajemnicą, że w ostatnim czasie dużych inwestycji w linie dokonało kilku producentów ciastek, zaś inni zapowiadają takie inwestycje. Wszystko to przekłada się w konsekwencji na oferowanie klientom coraz bardziej złożonych w swojej formie i wyszukanych w smaku wyrobów - komentuje w raporcie KPMG "Rynek słodyczy w Polsce 2014" Tomasz Grzybowski, prezes Delicpolu.

Jak dodaje szef spółki, na przeciwnym biegunie znajdują się wyroby proste, nisko przetworzone, często kojarzące się z dawnymi czasami. Dlatego takie kategorie jak karmelki, lizaki czy tzw. "wyroby wschodnie" (chałwa) wśród konsumentów tracą na popularności - uważa Grzybowski.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 691) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH