Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Czy słodycze organiczne opanują rynek europejski?

Chociaż termin „organiczny“ nie kojarzy się z łatwością z rynkiem słodyczy, wygląda na to, że europejskie marki coraz chętniej w takich wariantach się rozsmakowują – badania Mintel pokazują, że Europa jest odpowiedzialna za 63 proc. nowych słodyczy organicznych wprowadzonych na świecie w roku 2015 - podaje serwis dlahandlu.pl.

Czy słodycze organiczne opanują rynek europejski?
Fot. shutterstock

 

Obecnie Europa dominuje w zakresie globalnych innowacji w słodyczach organicznych. W 2015 roku o wiele mniej, tj. 24 proc. takich produktów wprowadzono w Azji Pacyficznej, 7 proc. w Ameryce ‎Łacińskiej, 6 proc. w Ameryce Północnej i tylko 1 proc. na Środkowym Wschodzie i w Afryce.

Według najnowszych analiz w oparciu o Globalną Bazę Nowych Produktów firmy Mintel, Niemcy są przodującym rynkiem europejskim, jeśli chodzi o wprowadzanie na rynek słodyczy organicznych. W 2015 Niemcy odpowiadały za 44 proc. wszystkich słodyczy organicznych wprowadzonych w regionie. Stawia to Francję, drugi najbardziej innowacyjny rynek słodyczy organicznych w Europie, na drugim miejscu z 18 proc. udziałem. Na kolejnych miejscach znalazły się Hiszpania (6 proc.), UK (5 proc.) oraz Republika Czeska (5 proc.).

Okazuje się, że oświadczenia o tym, że produkt jest organiczny są bardzo popularne na niemieckim rynku słodyczy, ponieważ aż 10 proc. nowych produktów wprowadzonych na rynek w 2015 roku było oznaczonych właśnie jako ‘organiczny’. We Francji natomiast, o wiele mniej, tj. 5 proc. wszystkich słodyczy wprowadzonych na rynek w 2015 roku było promowanych jako ‘organiczne’. W Hiszpanii udział ten wyniósł 3 proc., zaś we Włoszech 2 proc.

Organiczna żywność jest dobrze odbierana przez konsumentów europejskich, co również wskazuje na duże możliwości rozwoju kategorii słodyczy w tym segmencie. Prawie jedna piąta francuskich (18 proc.), niemieckich (17 proc.) i włoskich (16 proc.) konsumentów obecnie kupuje więcej organicznej żywności i napojów – to samo deklaruje 14 proc. polskich i 12 proc. hiszpańskich konsumentów. 

Czytaj więcej w serwisie dlahandlu.pl

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

słodycze RSS ALERT    /    słodycze organiczne RSS ALERT    /    konsumenci RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.203.28.212
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.