Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Döhler Group: Barwniki to emocje

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 21-06-2017, 10:45
Döhler Group: Barwniki to emocje
fot. Döhler Group

Pobudzający apetyt kolor od zawsze był jednym z kluczowych czynników decydujących o wyborze danego produktu spożywczego. O tym dyskutowano podczas Innowacyjnych Warsztatów dla branży spożywczej, które zorganizowała Döhler Group dla swoich klientów.

Christian Benettka, Head of BU Colours, w swojej prezentacji  Döhler’s Natural Colours Solution zwrócił uwagę na szczególną rolę zmysłów w percepcji jakości sensorycznej produktów spożywczych. 

- Smak oraz pobudzający apetyt kolor od zawsze był jednym z kluczowych czynników decydujących o wyborze danego produktu spożywczego. Kolor podkreśla smak. To pierwszy element, za pomocą którego konsument rozpoznaje produkt spożywczy. Proces smakowania produktu zaczyna się od jego wyboru na półce sklepowej, a ten w ogromnej mierze zależy od barwy. Produkty spożywcze bez kolorów byłyby monotonne. Żywność niekolorową konsumenci postrzegają inaczej i doświadczają innych emocji i wrażeń podczas jedzenia - dodał.

Trwały sukces w przemyśle spożywczym opiera się dzisiaj na oferowaniu produktu uwzględniającego zmieniające się zachowania i preferencje konsumentów. Z roku na rok na sile przybiera trend zdrowszego trybu życia. Konsumenci większą uwagę przywiązują do składu wybieranych przez siebie produktów spożywczych, w oczywisty sposób eliminując te, które w swym składzie deklarują sztuczne dodatki.

- Od lat obserwujemy rosnący popyt na naturalne koncentraty barwiące – podkreślił Christian Benettka. Nasze produkty uzyskujemy z warzyw, owoców i roślin jadalnych. Dzięki szerokiemu dostępowi do surowca, najnowszym technologiom oraz doświadczeniu naszych ekspertów oferujemy dzisiaj naturalne rozwiązania barwiące umożliwiające uzyskanie atrakcyjnego i trwałego w barwie produktu. W ten sposób staramy się spełniać wymogi tzw. „czystej etykiety”, choć dzisiaj często sama idea clean label już nie wystarcza. Konsumenci  poszli o krok dalej. Oczekują nie tylko naturalności, ale także tego, aby dodatki do żywności były np. wegetariańskie, wegańskie czy organiczne – dodał.

- Nieustannie szukamy nowych pomysłów. Dzięki ogromnemu potencjałowi w zakresie pozyskiwania i przerobu surowców na całym się świecie staramy się konsekwentnie uzupełniać nasze portfolio komponentów barwiących o nowe rozwiązania. Dzisiaj w ofercie Grupy Döhler, obok barwników w postaci płynnej, znajduje się również obszerna gama rozwiązań proszkowych, mających szerokie spektrum zastosowań w produkcji żywności. Nasze rozwiązania doskonale sprawdzają się w produkcji słodyczy, w wyrobach piekarniczych, przetworach mlecznych i lodach – mówił Christian Benettka, Head of BU Colours.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH