Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Słodycze i przekąski

Desery na bazie czekolady najczęściej wybieranymi słodkościami we Francji

Podczas gdy większość ludzi na świecie ukrywa swoją miłość do słodyczy, Francuzi ogłaszają swój nałóg do deserów i słodyczy. To jedyny naród, dla którego najważniejsza jest przyjemność i który nie ma z tego powodu najmniejszych wyrzutów sumienia. Z okazji akcji French Touch przedstawiamy największe cukiernicze bestsellery.

Desery na bazie czekolady najczęściej wybieranymi słodkościami we Francji
fot. instagram.com/BatidaWarsaw

Kiedy w XVII wieku uporządkowano kolejność dań francuskiego posiłku, hasło deser stało się sygnałem do przejścia do holu, gdzie serwowano kandyzowane owoce, praliny, ciasta i sorbety. Nie wiadomo czy za sprawą tradycji kończenia posiłku deserem, czy może kolonizacji krajów produkujących trzcinę cukrową, Francuzi mają absolutnego hopla na punkcie cukru. Dodają go do wody, mleka, słodzą kawę i herbatę. Przeciętny Francuz spożywa od 25 do 35 kilogramów cukru w ciągu roku.

Według ostatnich sondaży we Francji, prym wiodą desery na bazie czekolady, mousse au chocolat (mus czekoladowy) oraz fondant au chocolat (ciastko czekoladowe z płynną czekoladą). Każdy z francuskich deserów ma swoją historię, a niektóre nawet polskie korzenie.

Do promocji Le baba au rhum, czyli babki w rumie przyczynił się król Stanisław Leszczyński. Zmuszony do abdykacji i wygnany z kraju, znalazł swój azyl we francuskim Wissembourgu. Podobno właśnie tam szef pałacowej kuchni Nicolas Stohrer, nasączył drożdżowe ciasto słodką marsalą aromatyzowaną szafranem i podał z kremem i winogronami. Deser tak bardzo zasmakował polskiemu władcy, że nadał mu nazwę baba. Kiedy w 1725 roku jego córka Maria Leszczyńska poślubiła Ludwika XV, Stohrer przeniósł się wraz z nią do Wersalu. Po kilku latach otworzył w Paryżu cukiernię, gdzie zaczął sprzedawać m.in. babkę nasączoną rumem. Cukiernia Stohrer działa po dziś dzień przy rue Montorgueil.

Z kolei historia Tarte Tropézienne wiąże się z przyjazdem do Saint-Tropez Alexandre Micka, cukiernika o polskich korzeniach, który otworzył przy Place de la Mairie własną piekarnię. Największym specjałem w jego ofercie stało się ciasto drożdżowe typu brioche, posypane cukrem i przekładane kremem, przyrządzonym według przepisu jego babki z Polski.

–Deser zyskał prawdziwą sławę po 1955 roku, kiedy w Saint-Tropez kręcono film I Bóg stworzył kobietę w reżyserii Rogera Vadima – mówi David Gaboriaud, francuski kucharz, ambasador kampanii French Touch.

–Alexandre Micka dostarczał wówczas posiłki na plan, a wśród nich tartę, która wzbudziła zainteresowanie Brigitte Bardot. Urzeczona jej smakiem, zaproponowała nazwę Tarta z Saint-Tropez – dodaje Gaboriaud.

więcej informacji:

French Touch RSS ALERT    /    Francja RSS ALERT    /    desery RSS ALERT    /    słodycze RSS ALERT    /    czekolada RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.83.32.171
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.