Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Dwie trzecie Polaków codziennie je przekąski, najczęściej słodkie i niezdrowe

Co trzeci badany przyznaje, że podjada w tajemnicy przed innymi, a 1/3 ankietowanych nie wie, które przekąski są zdrowe, a które nie - wynika z raportu „Od jedzenia humor się zmienia” przygotowanym przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia na zlecenie marki Kupiec.

Dwie trzecie Polaków codziennie je przekąski, najczęściej słodkie i niezdrowe
Polskie kobiety najczęściej rezygnują z jedzenia wieczornej kolacji. fot. shutterstock

W raporcie zbadano m.in. jak o swoją codzienną dietę dbają Polacy, czy stosują się do zaleceń ekspertów, a także jaką pozycję w polskim menu zajmują przekąski. 

Eksperci od dietetyki podkreślają, że w drodze do zdrowia ważne jest regularne jedzenie, a nie głodzenie, dlatego w ciągu dnia powinno się spożywać co najmniej pięć posiłków: 3 główne oraz 2 przekąski. Według raportu „Od jedzenia humor się zmienia” Polacy regularnie spożywają trzy podstawowe posiłki tj. śniadanie, co deklaruje aż ponad 93 proc. badanych, obiad - niemal 99 proc. ankietowanych oraz  kolację - 84 proc. respondentów. Jednak o jedzeniu zarówno drugiego śniadania, jak i podwieczorku zapomina co trzeci Polak.

W prawidłowo zbilansowanej diecie ważna jest również pora, w jakiej spożywamy poszczególne posiłki. Jak się okazuje Polacy „przepisowo” jedzą jedynie śniadanie, pomiędzy godziną 7 a 8 oraz lunch, między 10 a 11. Pozostałe posiłki najczęściej nie są spożywane w rekomendowanych przez specjalistów porach. Obiad jadany jest o dwie lub trzy godziny później od zalecanego czasu, podwieczorek o jedną lub dwie godziny później, natomiast kolację najczęściej konsumuje się po godzinie 20, podczas gdy ostatni posiłek dnia powinno się jeść najpóźniej o godzinie 19.

Z badania wynika również, że najbardziej regularnie jedzą młodzi Polacy. Co trzeci z tej grupy respondentów je śniadanie w godzinach od 6 do 7. Niestety, wraz z  wiekiem zmienia się harmonogram jedzenia: pomijanie posiłków i nieregularne jedzenie. Ponadto mężczyźni najczęściej spożywają obiad w późniejszych godzinach, natomiast kobiety przeważnie omijają kolację.

– Raport „Od jedzenia humor się zmienia” w klarowny sposób pokazał stosunek Polaków do przekąsek oraz innych posiłków w ciągu dnia. Badanie pokazało nam jak ważna jest edukacja i wskazanie prawidłowego kierunku Polakom w zakresie dietetyki. Dlatego też firma Kupiec ruszyła z nową kampanią „Zdrowa inspiracja na co dzień” promującą wafle ryżowe, w której ukazane są gotowe inspiracje na smaczne i jednocześnie lekkie przekąski odpowiednie na każdą okazję , porę dnia, a nawet na poprawę humoru – mówi Izabela Jaskólska, Dyrektor Marketingu Kupiec.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Kupiec RSS ALERT    /    Izabela Jaskólska RSS ALERT    /    nawyki żywieniowe Polaków RSS ALERT    /    przekąski RSS ALERT    /    rynek przekąsek w Polsce RSS ALERT    /    rynek przekąsek RSS ALERT    /    wafle ryżowe RSS ALERT    /    słodkie przekąski RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.226.208.185
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.