Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Dyr. generalny PPL Koral: 2018 najlepszy w historii, nie nadążaliśmy z produkcją niektórych lodów (wywiad)

Sezon 2018 był wyjątkowy - tegoroczna dobra passa pogodowa sprawiła, że rynek lodów w Polsce bił rekordy sprzedaży. Cały rok 2018 był zdecydowanie najlepszy pod kątem sprzedaży w całej historii naszej firmy. Nie nadążaliśmy za popytem z produkcją niektórych lodów - mówi wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Mariusz Jurek, dyrektor generalny PPL Koral.

Dyr. generalny PPL Koral: 2018 najlepszy w historii, nie nadążaliśmy z produkcją niektórych lodów (wywiad)
fot. Shutterstock

Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 31-10-2018, 12:46

Jak PPL Koral mógłby ocenić sezon 2018 roku nie tylko dla firmy PPL Koral, ale też dla całego rynku lodów? Czy był to rok wyjątkowy, przełomowy, czy wcześniej zdarzały się tak rekordowe sezony?

Sezon 2018 był wyjątkowy - tegoroczna dobra passa pogodowa sprawiła, że rynek lodów w Polsce bił rekordy sprzedaży, a Polacy zdecydowanie więcej lodów jedli „na mieście” niż w domu. Dowodem były już pierwsze dane sprzedażowe, które opublikowaliśmy – wzrost wyników sprzedaży w majówkę o 100% w stosunku do roku poprzedniego.

Od maja do sierpnia sprzedaż marki Bracia Koral wzrosła o ponad 50%, natomiast Koral zanotowało wzrost o ponad 30% w stosunku do roku poprzedniego. Oprócz majówki równie gorący był dla nas sierpień, w którym wartościowo sprzedaż była wyższa o przeszło 50% w porównaniu z 2017, a w maju i czerwcu sprzedaliśmy najwięcej litrów lodów w całym sezonie.

2018 to był zdecydowanie najlepszy rok pod kątem sprzedaży w całej historii naszej firmy! Sięgając pamięcią na myśl przychodzą mi jeszcze dwa takie przełomowe sezony w Koralu. Był to 1992/1993 kiedy firma z produkcji lokalnej, rzemieślniczej przeszła na w pełni zautomatyzowaną produkcję przemysłową na skalę ogólnopolską.

Był to czas lodów Panda, które robiły furorę, ale to był specyficzny moment, początek lat 90, czas transformacji kiedy rynek nie był jeszcze nasycony, a konsumenci byli głodni nowości i kupowali, kupowali, kupowali.

Kolejny przykład, to jak sądziliśmy do tego roku, lato stulecia czyli 2003 rok – były to 3-4 miesiące ciągłej, niezwykle upalnej pogody i dobrych prognoz, a dla nas w Koralu to dodatkowo rok kiedy wprowadziliśmy hity sprzedażowe, czyli lody Tartufo i kubek Wist, które napędziły sprzedaż.

Jakie lody sprzedawały się w tym sezonie najlepiej i jak to może ewoluować w kolejnych sezonach? Sprzedaż jakich lodów była dla PPL Koral wyjątkowa w tym sezonie i jak sprzedawały się nowości?

Polacy w tym sezonie skonsumowali prawie 60 milionów litrów lodów PPL Koral. W gorącej temperaturze każdy, wyjazd i spacer sprzyjał sprzedaży tzw. lodów impulsowych, dlatego wyniki sprzedaży marki Koral pokazały ciekawą zależność. Sprzedaż lodów w litrach wzrosła o ok. 19%, natomiast wzrost wartości sprzedaży aż o przeszło 30% - to dowód na to, że przy wysokich temperaturach Polacy sięgali przede wszystkim po lody impulsowe, czyli rożki, lody na patyku, w kubeczkach oraz sandwich’e. Zatem więcej lodów zjedliśmy na mieście niż w domu, bo pogoda skłaniała do przebywania na świeżym powietrzu. W top10 znalazły się znane i lubiane produkty, ale było również kilka miłych, planowanych i nieplanowanych niespodzianek.

więcej informacji:

lody RSS ALERT    /    rynek lodów RSS ALERT    /    lody impulsowe RSS ALERT    /    lody familijne RSS ALERT    /    PPL Koral RSS ALERT    /    Bracia Koral RSS ALERT    /    Mariusz Jurek RSS ALERT    /    lodziarnie RSS ALERT    /    rynek lodów w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.159.44.54
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.