Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor generalny Ferrero na FRSiH: Czeka nas renesans produktów brandowych

  • Autor: Paweł Jachowski, portalspozywczy.pl
  • Data: 17-10-2014, 14:36
Dyrektor generalny Ferrero na FRSiH: Czeka nas renesans produktów brandowych
Enrico Bottero, dyrektor generalny Ferrero Polska Commercial podczas VII Forum Rynku Spożywczego i Handlu

- Na polskim rynku zaobserwować można bardzo ciekawy trend. Po wielu latach szybkiego rozwoju marek własnych w kategorii słodyczy, konsument zaczyna zwracać coraz większą uwagę na produkty markowe. Nasycenie rynku produktami private label jest już na tak wysokim poziomie, że konsument na nowo zwraca się ku produktom brandowym - powiedział serwisowi portalspozywczy.pl podczas VII Forum Rynku Spożywczego i Handlu Enrico Bottero, dyrektor generalny Ferrero Polska Commercial.

Innym ważnym trendem, na jaki zwrócił uwagę Bottero, jest przywiązywanie przez polskiego konsumenta coraz większej wagi do jakości produktów, a nie tylko do ich ceny. Zdaniem szefa Ferrero, spowodowane jest to wieloma czynnikami, z czego najważniejsze to wzrost świadomości konsumenta, jak również jego wzrastająca chęć do dbania o własne zdrowie.

W rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Enrico Bottero odniósł się także do drastycznych wzrostów cen kluczowych w branży słodyczowej surowców. - Wahania cen surowców nie są niczym nowym. Na ceny wpływa nie tylko wysokość zbiorów, ale też wojny czy zmiany klimatyczne. Uważam, że Grupa Ferrero jest dobrze przygotowana na wzrosty cen surowców, jakie obserwujemy obecnie w przypadku orzechów laskowych ze względu na złą pogodę w Turcji. Jesteśmy także przygotowani na wahania cen ziaren kakaowca w związku z epidemią wirusa Ebola w Afryce Zachodniej. Grupa Ferrero zawsze stara się myśleć długoterminowo, dokonywać takich inwestycji, które minimalizują ryzyko - powiedział Bottero.

Przypomnijmy, Grupa Ferrero poczyniła już w tym kierunku znaczący ruch - w lipcu tego roku przejęła dużą turecką spółkę Oltan, zajmującą się dostawą, przetwórstwem i sprzedażą orzechów laskowych. Firma ta prowadzi swoją działalność we wszystkich najważniejszych regionach uprawy orzechów laskowych na świecie.

Zdaniem dyrektora generalnego Ferrero Polska Commercial, wzrost cen wyrobów czekoladowych na półkach jest jednak nieunikniony. - Niestety, biorąc pod uwagę to, co obecnie obserwujemy, przewiduję, że w branży słodyczowej nie uda się uniknąć podwyżek cen produktów. Wciąż jest jednak zbyt wcześnie, żeby osądzić, jak sprawy się dalej potoczą. W tym momencie firmy przede wszystkim starają się zrozumieć, co mogą zrobić, aby końcowy konsument został w jak najmniejszym stopniu dotknięty podwyżkami cen - ocenił Bottero.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 948) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.