Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Dyrektor generalny PPL Koral: w tym roku pobity został rekord wartości sprzedaży na rynku lodów (wywiad)

Tegoroczny sezon w branży lodów okazał się nieco bardziej wymagający niż poprzedni ze względu na kapryśną pogodę, choć w czerwcu producenci odnotowali rekordowe wyniki sprzedaży. I mimo, że Polacy zjedli ponad 5,5 milionów litrów lodów mniej niż rok temu to pobity został rekord wartości sprzedaży – ponad 1,6 miliarda zł - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Mariusz Jurek, dyrektor generalny PPL Koral.

Dyrektor generalny PPL Koral: w tym roku pobity został rekord wartości sprzedaży na rynku lodów (wywiad)
fot. Shutterstock

Jak można podsumować tegoroczny sezon w branży lodów, jakie czynniki miały wpływ i jak zachowywali się konsumenci? Czy był to lepszy czy gorszy sezon niż poprzedni?  

Tegoroczny sezon okazał się być nieco bardziej wymagający niż poprzedni ze względu na kapryśną pogodę – zimny maj, gorący czerwiec czy chłodniejszy lipiec, ale jak się okazało Polacy lody jedzą nie tylko w upały.

Producenci odnotowali w czerwcu rekordowe wyniki sprzedaży – PPL Koral sprzedał prawie 12,5 milionów litrów lodów – to najlepszy wynik w 40 letniej historii firmy.

Plany rekordowej majówki w tym roku pokrzyżowała nam gorsza pogoda w kwietniu i maju, czyli w czasie pierwszych urlopowych dni Polaków. Aby wyjść obronną ręką i utrzymać wysoką sprzedaż, a także entuzjastyczne nastroje sprzedawców, wprowadziliśmy dodatkowe niestandardowe akcje specjalne i promocje, które w dużym stopniu wyrównały wahania pogodowe. Jednak gorszą majówkę zdecydowanie wynagrodził nam czerwiec, który okazał się być rekordowym miesiącem w 40 letniej historii PPL Koral.

Polacy zjedli w sumie 114 564 631 litrów lodów i mimo, że było to o ponad 5,5 milionów litrów mniej niż rok temu to pobity został rekord wartości sprzedaży – ponad 1,6 miliarda zł (1 667 729 180 zł).

Dlaczego sprzedając mniej litrów lodów udało się pobić kolejny rekord sprzedaży?

To efekt rosnącej popularności lodów z segmentu premium, które są nieco droższe od tradycyjnie wybieranych produktów z segmentu tzw. mainstream. Od kilku lat obserwowany jest znaczący wzrost zakupów w segmencie premium, lody te obecnie mają stosunkowo największą dynamikę handlową. Polacy są coraz bardziej świadomymi konsumentami, coraz chętniej wybierają produkty wyższej jakości i nieco droższe. Bardzo ważnymi elementami przy decyzjach zakupowych odgrywa skład produktu oraz marka jaka stoi za danymi lodami. Coraz częściej konsumenci zwracają również uwagę na opakowanie – zarówno pod kątem estetycznym, jakościowym, ale także praktycznym.

Jak tegoroczny sezon i działalność może podsumować PPL Koral?

Polacy są nadal tradycjonalistami i mimo, iż coraz bardziej ochoczo lubimy eksperymentować z nowymi smakami to najczęściej, wybieramy te, które znamy, sprawdziliśmy i polubiliśmy. W Polsce hitem smakowym od lat pozostają lody śmietankowe. Smak ten zakorzeniony jest już w naszym głowach jako miłe skojarzenie z dzieciństwem, wspomnieniami z wakacji nad Bałtykiem, czy np. nagrodą po zakończonym roku szkolnym – zapewne dlatego wciąż cieszy się tak dużą popularnością i wybierają go kolejne pokolenia Polaków.

więcej informacji:

lody RSS ALERT    /    rynek lodów RSS ALERT    /    rynek lodów w Polsce RSS ALERT    /    lodziarnie RSS ALERT    /    PPL Koral RSS ALERT    /    Mariusz Jurek RSS ALERT    /    Bracia Koral RSS ALERT    /    lody Koral RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 46.250.168.27
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.