REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Dyrektor KPMG: Polskie firmy spożywcze widzą potrzebę ekspansji zagranicznej

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 10-11-2016, 12:57
Dyrektor KPMG: Polskie firmy spożywcze widzą potrzebę ekspansji zagranicznej
Piotr Grauer, dyrektor KPMG. Fot. PTWP

Firmy Mieszko i Colian rozwijają ekspansję zagraniczną nie tylko w państwach Unii Europejskiej. Piotr Grauer, dyrektor w KPMG tłumaczy, że polskie firmy spożywcze coraz śmielej wchodzą ze swoimi produktami na rynki zagraniczne.

REKLAMA

Firma Mieszko pracuje nad pozyskaniem partnerów w regionach dla firmy strategicznych do rozwoju, czyli na Bliskim Wschodzie oraz w Azji. W ostatnim roku firmie udało się wejść na rynki Algierii, Kataru, Kuwejtu oraz Jemenu.

Colian współpracuje z odbiorcami w państwach Unii Europejskiej oraz w pozostałej części Europy, w Azji, Afryce i krajach arabskich, Ameryce Północnej i Południowej oraz w krajach na Bliskim Wschodzie. W 2016 roku Colian przejął angielskiego dostawcę luksusowych słodyczy Elizabeth Shaw.  

– Polskie firmy spożywcze coraz śmielej wchodzą ze swoimi produktami na rynki zagraniczne. Po latach ekspansji eksportowej opartej głównie na produktach private label zagranicznych sieci handlowych wiele firm dostrzega potrzebę dalszego umacniania pozycji rynkowej w oparciu o własną markę – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Piotr Grauer, dyrektor w KPMG.

Dodaje, że inwestycja w budowanie pozycji marki na nowym rynku jest jednak bardzo kosztowna i tu pojawia się alternatywa w postaci akwizycji istniejącego podmiotu na rynku. Transakcja firmy Colian wpisuje się w ten schemat.

– Przejęcia zagranicznych firm mają szczególnie znaczenie na rynkach dojrzałych, na których istniejący mają ugruntowaną pozycję i trudno wejść z nową marką – tłumaczy ekspert. 

Podkreśla, że na rynkach rozwijających może się okazać, że nie ma odpowiednich podmiotów do przejęcia lub że rynek rozwija się na tyle szybko, iż może zaabsorbować nową markę. –Wówczas ekspansja organiczna może być lepszym rozwiązaniem niż akwizycja – podsumowuje Piotr Grauer.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

COLColian Holding SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 329) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 219)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH