Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor Lotte Wedel: Przed producentami sporo wyzwań, a perspektywy trudno przewidzieć

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 31-08-2016, 10:59
Dyrektor Lotte Wedel: Przed producentami sporo wyzwań, a perspektywy trudno przewidzieć
Maciej Herman, dyrektor sprzedaży i marketingu Lotte Wedel fot. Lotte Wedel

Perspektywy rozwoju rynku słodyczy czekoladowych w kolejnych latach trudno przewidzieć, a przed producentami na pewno stoi sporo wyzwań takich jak m.in.: dojrzały i nasycony rynek, rosnące koszty surowców czy umacniające się trendy zdrowego żywienia – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Maciej Herman, dyrektor sprzedaży i marketingu w LOTTE Wedel.

- Perspektywy rozwoju rynku w kolejnych latach trudno przewidzieć. Żyjemy w czasach dynamicznych zmian politycznych, społecznych i innych. Wyzwaniem dla producentów będą z pewnością dojrzały rynek słodyczy w Polsce, rosnące koszty surowców, zwłaszcza kakao, a także trendy związane ze zdrowym żywieniem - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Maciej Herman.

- Myślę, że szczególnie dobrze rozwijać się będą kategorie produktów impulsowych, słodycze dla dzieci oraz segment premium - dodaje.

Mówi też, że producenci widzą np. potencjał w edycjach limitowanych, w portfolio dedykowanym specyficznym grupom stąd zauważalne jest coraz większe zainteresowanie żywnością funkcjonalną czy produktami stworzonymi z myślą o najmłodszych, a także w innowacyjności i nowych segmentach. Producenci inwestują w nowe formaty, edycje limitowane oraz nietypowe połączenia smakowe. Często nowe produkty wprowadzane są w ramach znanej już i lubianej przez konsumentów linii produktowej. Konsumenci poszukują zaś m.in. produktów premium, czy przeznaczonych „na prezent”.

Na rynku zauważalny jest spadek sprzedaży wyrobów czekoladowych, choć widać z kolei dynamiczny wzrost konsumpcji czekolad gorzkich, co jest związane z upowszechnianiem się zdrowego trybu życia.

Rynek słodyczy w Polsce w ciągu ostatnich kilku lat znacznie się zmienił, ustabilizował i obecnie przejawia cechy rynku dojrzałego. Zauważalny jest niewielki spadek sprzedaży czekolad mlecznych i wyrobów czekoladowych, który w 2015 roku wyniósł 2,6 proc., a w pierwszej połowie 2016 kategoria skurczyła się o 3,9 proc. wolumenowo. Przeciętny Polak zjada rocznie ok. 4,5 kg czekolady.

Lotte Wedel jest częścią japońskiej Grupy LOTTE, która jest międzynarodowym koncernem, założonym w 1948 roku. 

E.Wedel to najsilniejsza czekoladowa marka w Polsce istniejąca od ponad 160 lat. W portfolio marki znajdują się m.in. takie słodycze, jak Ptasie Mleczko, Mieszanka Wedlowska, czekolady, ciastka, wafle i batony.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 529) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH