REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Dyrektor Lotte Wedel: Przed producentami sporo wyzwań, a perspektywy trudno przewidzieć

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 31-08-2016, 10:59
Dyrektor Lotte Wedel: Przed producentami sporo wyzwań, a perspektywy trudno przewidzieć
Maciej Herman, dyrektor sprzedaży i marketingu Lotte Wedel fot. Lotte Wedel

Perspektywy rozwoju rynku słodyczy czekoladowych w kolejnych latach trudno przewidzieć, a przed producentami na pewno stoi sporo wyzwań takich jak m.in.: dojrzały i nasycony rynek, rosnące koszty surowców czy umacniające się trendy zdrowego żywienia – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Maciej Herman, dyrektor sprzedaży i marketingu w LOTTE Wedel.

REKLAMA

- Perspektywy rozwoju rynku w kolejnych latach trudno przewidzieć. Żyjemy w czasach dynamicznych zmian politycznych, społecznych i innych. Wyzwaniem dla producentów będą z pewnością dojrzały rynek słodyczy w Polsce, rosnące koszty surowców, zwłaszcza kakao, a także trendy związane ze zdrowym żywieniem - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Maciej Herman.

- Myślę, że szczególnie dobrze rozwijać się będą kategorie produktów impulsowych, słodycze dla dzieci oraz segment premium - dodaje.

Mówi też, że producenci widzą np. potencjał w edycjach limitowanych, w portfolio dedykowanym specyficznym grupom stąd zauważalne jest coraz większe zainteresowanie żywnością funkcjonalną czy produktami stworzonymi z myślą o najmłodszych, a także w innowacyjności i nowych segmentach. Producenci inwestują w nowe formaty, edycje limitowane oraz nietypowe połączenia smakowe. Często nowe produkty wprowadzane są w ramach znanej już i lubianej przez konsumentów linii produktowej. Konsumenci poszukują zaś m.in. produktów premium, czy przeznaczonych „na prezent”.

Na rynku zauważalny jest spadek sprzedaży wyrobów czekoladowych, choć widać z kolei dynamiczny wzrost konsumpcji czekolad gorzkich, co jest związane z upowszechnianiem się zdrowego trybu życia.

Rynek słodyczy w Polsce w ciągu ostatnich kilku lat znacznie się zmienił, ustabilizował i obecnie przejawia cechy rynku dojrzałego. Zauważalny jest niewielki spadek sprzedaży czekolad mlecznych i wyrobów czekoladowych, który w 2015 roku wyniósł 2,6 proc., a w pierwszej połowie 2016 kategoria skurczyła się o 3,9 proc. wolumenowo. Przeciętny Polak zjada rocznie ok. 4,5 kg czekolady.

Lotte Wedel jest częścią japońskiej Grupy LOTTE, która jest międzynarodowym koncernem, założonym w 1948 roku. 

E.Wedel to najsilniejsza czekoladowa marka w Polsce istniejąca od ponad 160 lat. W portfolio marki znajdują się m.in. takie słodycze, jak Ptasie Mleczko, Mieszanka Wedlowska, czekolady, ciastka, wafle i batony.

 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 535) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH