Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Dyrektor Lotte Wedel: rynek czekolady rozdrobniony, stąd możliwość wejścia nowych firm do Polski

Rynek czekolady w Polsce jest mocno rozdrobniony, dlatego jest możliwość pojawienia się nowych producentów, do tej pory nieobecnych w Polsce. Producenci w Polsce staną też przed licznymi wyzwaniami związanymi z dojrzałością rynku, zmianami regulacji prawnych, wzrostem cen surowców czy nowymi trendami konsumenckimi – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Maciej Herman, dyrektor sprzedaży i marketingu Lotte Wedel.

Dyrektor Lotte Wedel: rynek czekolady rozdrobniony, stąd możliwość wejścia nowych firm do Polski
Maciej Herman, dyrektor sprzedaży i marketingu Lotte Wedel fot. PTWP

Czego można spodziewać się w 2018 roku na rynku i jakie wyzwania stoją przed producentami słodyczy? - Przewidywanie zmian rynkowych w nadchodzących latach jest trudne. Szczególnie w czasach tak dynamicznych przemian społeczno-politycznych jak obecne – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Maciej Herman.

- Producenci staną z pewnością przed licznymi wyzwaniami związanymi z dojrzałością rynku słodyczy w Polsce, zmianami regulacji prawnych, wzrostem cen surowców czy nowymi trendami konsumenckimi. Sytuacja będzie więc wymagać zwiększonej zdolności reakcji na potrzeby rynku i nowe grupy odbiorców – dodaje.

- Rynek czekolady w Polsce jest dość mocno rozdrobiony pomiędzy międzynarodowych i polskich producentów. Z racji dużej konkurencji możemy się więc spodziewać wielu nowości produktowych, a kto wie, być może także pojawienia się kolejnych producentów, do tej pory nieobecnych w Polsce – mówi również dyrektor Lotte Wedel.

I podkreśla, że Lotte Wedel była w ostatnich trzech latach jedną z dwóch najszybciej rosnących firm czekoladowych w Polsce pod względem obrotów, a obecnie należy do grupy trzech firm-liderów, posiadającej łącznie ok. 50-procentowy udział w polskim rynku.  

Czytaj też: „Eti - turecki producent słodyczy wchodzi na polski rynek”.

Wskazuje również, że Lotte Wedel planuje duże inwestycje związane z rozbudową zakładu o obszar produkcyjno-magazynowy, co zwiększy m.in. możliwości produkcyjne firmy i dodaje, że zmieniające się gusta odbiorców wyrobów czekoladowych wymagają nowych technologii oraz zwiększonej elastyczności producentów. Konieczna jest zatem nie tylko modernizacja części sprzętu, ale też instalacja zupełnie nowych linii.

Z wcześniejszych informacji wynika, że Lotte Wedel planuje do 2019 roku wydać na inwestycje prawie 200 mln zł w rozbudowę zakładu w Warszawie i zapowiada kolejne inwestycje - w kolejnych trzech latach chce wydać co najmniej tyle samo. W ubiegłym roku ruszyła zapowiadana od dwóch lat rozbudowa warszawskiego zakładu Lotte Wedel, a firma opracowuje kolejny, nie mniejszy, plan inwestycyjny na lata 2020-2022.

E.Wedel to najsilniejsza czekoladowa marka w Polsce istniejąca od ponad 160 lat. W portfolio marki znajdują się m.in. takie słodycze, jak Ptasie Mleczko, Mieszanka Wedlowska, czy Torcik Wedlowski, a także szeroki wybór czekolad, ciastek, wafli oraz batonów.

Od września 2010 roku, Wedel jest częścią japońskiej Grupy LOTTE, która jest międzynarodowym koncernem, założonym w 1948 roku, początkowo specjalizującym się w sektorze gum do żucia. Obecnie Grupa działa w różnych dziedzinach biznesu, włączając w to sektor spożywczy, słodyczy, handlu, podróży i turystyki, chemiczny, rynek budowlany oraz finansowy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

słodycze RSS ALERT    /    czekolada RSS ALERT    /    rynek czekolady RSS ALERT    /    rynek czekolady w Polsce RSS ALERT    /    wyroby czekoladowe RSS ALERT    /    branża słodyczy RSS ALERT    /    produkty czekoladowe RSS ALERT    /    perspektywy rynku słodyczy RSS ALERT    /    Wedel RSS ALERT    /    E.Wedel RSS ALERT    /    Lotte Wedel RSS ALERT    /    Maciej Herman RSS ALERT    /    producenci słodyczy RSS ALERT

KOMENTARZE (4)

  • =+=1 2018-03-21 22:12:24
    Ptasie Mleczko w 2008 kosztowało 8,99-9,99 w 2018 9,99
    • Xyz 2019-01-03 14:44:03
      Waga była wyższa a 9,99 to kosztuje w promocji. I jeszcze jedno. Ptasim mleczkiem bym tego nie nazwał.
  • roshen 2018-03-23 09:24:05
    Cena niska pewnie dlatego że dają zamienniki normalnych składników (tłuszczu palmowy) plus obniżka marży, mniejsze opakowanie itd
  • Pr 2018-03-25 09:55:12
    Wedel tez kombinuje zmienia gramatury np. czekolad na 90 g a ostatnio gorzka na 80 g oszukiwanie klientów :-(

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.175.155
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.