Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor Nestle Polska: Rynek lodów może wzrosnąć w tym roku o ponad 5 proc.

  • Autor: portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
  • Data: 01-04-2014, 15:16
Dyrektor Nestle Polska: Rynek lodów może wzrosnąć w tym roku o ponad 5 proc.
Witold Michalik, dyrektor działu lodów Nestlé Polska SA. Fot. materiały prasowe

Rynek lodów w 2013 r. wzrósł o 5,4 proc. i osiągnął ponad 1,4 mld zł - szacuje Nestle Polska na podstawie danych Nielsena. - Oczekujemy, że sprzedaż lodów wzrośnie w podobnym tempie jak w poprzednich latach. Sprzedaż zazwyczaj utrzymuje stabilny wzrost w okresie roku, niezależnie od dużych wahań pogody mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Witold Michalik, dyrektor działu lodów Nestle Polska SA.

- Sprzedaż lodów jest bardzo sezonowa. Sezon, rozumiany jako okres od początku kwietnia do końca września, generuje ponad 86 proc. całej rocznej sprzedaży w kategorii. Oczywiście lody familijne podlegają nieco mniejszej sezonowości w porównaniu do lodów impulsowych czy gałkowych, jednak cały trend nie zmienia się zasadniczo i Polacy wciąż bardzo niechętnie sięgają po lody w okresie zimowym - mówi Witold Michalik.

Jak podaje Nestlé Polska, w 2013 r. rynek lodów urósł o 5,4 proc. w ujęciu wartościowym (Nestlé za Nielsen - Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska, sprzedaż wartościowa, grudzień 2012 - listopad 2013 vs grudzień 2011 - listopad 2012, kategoria lodów).

Największy wzrost zanotował segment lodów impulsowych. W segmencie lodów familijnych obserwowaliśmy istotne wyhamowanie tempa wzrostu - rynek urósł zaledwie o 0,9 proc. z powodu znaczącego spadku średniej ceny.

- Obserwujemy, że Polacy jedzą lody bardzo chętnie wszędzie tam, gdzie mają taką możliwość. Jednak to co ważne, rynek lodów impulsowych jest największy w ujęciu wartościowym i ilościowym i szacujemy, że taki pozostanie przez najbliższe lata - mówi Witold Michalik.

Przypomina, że właśnie do tego segmentu skierowana jest główna oferta Nestle Polska SA. - Właśnie w tej części rynku najbardziej rosną nasze udziały. Rozwój rynku sklepów convenience pozwolił na jeszcze szerszy dostęp do produktów impulsowych i przełożył się na silne wzrosty w tej kategorii - mówi dyrektor działu lodów Nestlé Polska SA.

- Segment lodów gałkowych rozwija się stabilnie. Od kilku lat obserwujemy nieznaczny spadek liczby punktów sezonowych, natomiast wartość sprzedaży rośnie dość stabilnie - dodaje.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • taik-tak 03-04-2014, 23:43:
Gość przerażony - jak w tym biznesie można zaprognozować odsprzedaż - skoro nie wiadomo co z pogodą długoterminową...
  • iytdytf 03-04-2014, 18:50:
Witold !!! Lody to wesoly biznes i zajmują się nim weseli ludzie !!!
Smile gościu !!!! Bo twoja twarz dołuje biznes !!!!

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 724) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH