Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Dyrektor PPL Koral o tym jak radzą sobie producenci lodów poza sezonem (wywiad)

Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu PPL Koral, właściciela marki Bracia Koral - Lody Jak Dawniej, mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl o tym jak radzą sobie producenci lodów poza szczytowym sezonem letnim, jak ograniczają sezonowość kategorii oraz o zachowaniu poszczególnych segmentów w tym nie najłatwiejszym sprzedażowo czasie.

Dyrektor PPL Koral o tym jak radzą sobie producenci lodów poza sezonem (wywiad)
fot. PPL Koral

Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 02-11-2017, 12:48

Co dzieje się z lodami pod koniec roku, jak kształtuje się produkcja, sprzedaż? Jakie lody są wtedy chętniej kupowane? Jakie segmenty lodów radzą sobie wtedy lepiej, a jakie gorzej?

Polski rynek lodów wiąże się nadal ze stosunkowo dużą sezonowością. Zdecydowana większość sprzedaży lodów, bo około 80 proc. przypada w sezonie od kwietnia do września. W sezonie wiosenno-letnim produkcja lodów jest zdecydowanie wzmożona, co dyktują wysokie temperatury i co za tym idzie wysoki popyt.

Konsumenci chcą się ochłodzić i uciec przed upałami, sięgają więc po zimne przekąski, które dadzą im ulgę. Im wyższe temperatury panują w letnim sezonie, tym większa jest sprzedaż lodów.

Jednak dla producentów z branży największym marzeniem nie są bardzo upalne dni, kiedy to wiele osób zamiast spędzać czas na dworze, kupuje lody i „chowa” się przed słońcem w chłodnych, zacienionych lub często klimatyzowanych miejscach. Idealna pogoda to przyjemne, słoneczne dni z umiarkowaną letnią temperaturą w granicach 22-23 stopni Celsjusza.

W okresie zimowym spożycie lodów spada, zwłaszcza w kategorii lodów impulsowych, czyli tych, po które chętnie sięgamy w wyniku bardzo spontanicznej decyzji, przy okazji wizyt w sklepie. Mniejszą sezonowość i wahania sprzedaży obserwuje się w przypadku lodów familijnych i sektora HoReCa.

Lody marki Bracia Koral można spotkać nie tylko w tradycyjnych punktach sprzedaży, ale coraz to szerzej w restauracjach, cafeteriach oraz hotelach na terenie całej Polski.

Mimo iż zimne desery na patyku, w rożku czy w kubku są najczęściej kupowane w czasie wiosenno-letnim, podczas chłodnych dni konsumenci coraz częściej skłaniają się sięgnąć po lody dostępne np. w kafeteriach, przechadzając się powiedzmy po galeriach handlowych czy też w czasie drogi do kina.

Zimne przekąski są także dodatkiem do ciepłych deserów np. podawanej na ciepło szarlotki. Ich smak kojarzy się z błogimi chwilami, odpoczynkiem. To właśnie we wzroście liczby restauracji i kafeterii wielu producentów lodów upatruje szansę na rozwój.

Jak radzą sobie producenci lodów poza sezonem letnim? Czy i jak produkcja i produkty poza sezonem letnim różni się od tej/tych w sezonie? Na jakie produkty stawia wtedy PPL Koral?

więcej informacji:

lody RSS ALERT    /    rynek lodów RSS ALERT    /    rynek lodów w Polsce RSS ALERT    /    PPL Koral RSS ALERT    /    Bracia Koral RSS ALERT    /    Piotr Gąsiorowski RSS ALERT    /    Koral RSS ALERT    /    lodziarnie RSS ALERT    /    sorbety RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.234.13.175
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.