Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor PPL Koral: zimą producenci lodów upatrują szans na rozwój w rosnącym sektorze HoReCa

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 01-12-2017, 12:29
Dyrektor PPL Koral: zimą producenci lodów upatrują szans na rozwój w rosnącym sektorze HoReCa
fot. Shutterstock

Polski rynek lodów wiąże się z dużą sezonowością. W okresie zimowym spożycie spada, zwłaszcza w kategorii lodów impulsowych. Mniejsza sezonowość dotyka lodów familijnych i sektor HoReCa. I to właśnie we wzroście liczby restauracji i kafeterii wielu producentów lodów upatruje szans na rozwój – mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu PPL Koral, właściciela marki Bracia Koral - Lody Jak Dawniej.

- Polski rynek lodów wiąże się nadal ze stosunkowo dużą sezonowością. Zdecydowana większość sprzedaży lodów, bo około 80 proc. przypada w sezonie od kwietnia do września. W sezonie wiosenno-letnim produkcja lodów jest zdecydowanie wzmożona, co dyktują wysokie temperatury i co za tym idzie wysoki popyt - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Piotr Gąsiorowski.

- Konsumenci chcą się ochłodzić i uciec przed upałami, sięgają więc po zimne przekąski, które dadzą im ulgę. Im wyższe temperatury panują w letnim sezonie, tym większa jest sprzedaż lodów - dodaje.

- Jednak dla producentów z branży największym marzeniem nie są bardzo upalne dni, kiedy to wiele osób zamiast spędzać czas na dworze, kupuje lody i „chowa” się przed słońcem w chłodnych, zacienionych lub często klimatyzowanych miejscach. Idealna pogoda to przyjemne, słoneczne dni z umiarkowaną letnią temperaturą w granicach 22-23 stopni Celsjusza – zaznacza też dyrektor PPL Koral.

Mówi też, że w okresie zimowym spożycie lodów spada, ale szansą na rozwój dla producentów jest sektor HoReCa.

- Zwłaszcza w kategorii lodów impulsowych, czyli tych, po które chętnie sięgamy w wyniku bardzo spontanicznej decyzji, przy okazji wizyt w sklepie. Mniejszą sezonowość i wahania sprzedaży obserwuje się w przypadku lodów familijnych i sektora HoReCa – mówi Piotr Gąsiorowski.

- Lody marki Bracia Koral można spotkać nie tylko w tradycyjnych punktach sprzedaży, ale coraz to szerzej w restauracjach, cafeteriach oraz hotelach na terenie całej Polski - podkreśla.

- Mimo iż zimne desery na patyku, w rożku czy w kubku są najczęściej kupowane w czasie wiosenno-letnim, podczas chłodnych dni konsumenci coraz częściej skłaniają się sięgnąć po lody dostępne np. w kafeteriach, przechadzając się powiedzmy po galeriach handlowych czy też w czasie drogi do kina - dodaje.

- Zimne przekąski są także dodatkiem do ciepłych deserów np. podawanej na ciepło szarlotki. Ich smak kojarzy się z błogimi chwilami, odpoczynkiem. To właśnie we wzroście liczby restauracji i kafeterii wielu producentów lodów upatruje szansę na rozwój – mówi również Piotr Gąsiorowski.

Mówi też, że Polacy zjadają rocznie niewiele ponad 4 litry lodów, zaś w chłodnej Skandynawii spożywają ich około trzy razy więcej, a Finowie są jednymi z największych w Europie konsumentów lodów.  Najwięcej lodów sprzedaje się w USA oraz Australii.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (18 860) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH