Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert: co wpłynie na ofertę producentów słodyczy w najbliższych miesiącach

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 21-11-2017, 10:08
Ekspert: co wpłynie na ofertę producentów słodyczy w najbliższych miesiącach
fot. Shutterstock

Producenci słodyczy dostrzegają, że oferta produktowa w Polsce nadal nie jest nasycona. Silny trend prozdrowotny, zmieniająca się moda oraz coraz krótszy cykl życia produktów będą wpływały na ofertę producentów w najbliższych miesiącach – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Monika Woźniak, manager w firmie doradczej Augeo Ventures.

Sporo dużych firm z branży słodyczy w Polsce zdecydowało się w ostatnim czasie na znaczne inwestycje w rozbudowę zakładów i rozwój m.in. Wawel, FC Pszczółka, Lotte Wedel czy Mondelez.

Monika Woźniak wskazuje, że zarówno Wedel, Wawel, Fabryka Cukierków Pszczółka czy Mondelez International zapowiadają, że dzięki inwestycjom będą w stanie dostarczać innowacje produktowe na rynek.

- Producenci dostrzegają, że oferta produktowa w Polsce nadal nie jest nasycona i istnieje luka pomiędzy tym, czego konsumenci szukają w sklepach, a co jest dostępne w ofercie na półkach - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Monika Woźniak.

- Silny trend prozdrowotny, zmieniająca się moda oraz coraz krótszy cykl życia produktów będą wpływały na ofertę producentów w najbliższych miesiącach - dodaje.

- Konsumenci mogą się spodziewać pojawiania nowych produktów np. o obniżonej wartości kalorycznej, o nowych recepturach, zawierające dodatki superfoods oraz limitowanych edycji znanych marek produktów – mówi również manager w firmie Augeo Ventures.

Podkreśla też, że polscy producenci słodyczy widzą potencjał w rodzimym rynku, a dzięki inwestycjom w infrastrukturę producenci mogą powiększać skalę działalności i lepiej dostosować ofertę produktów do oczekiwań klientów.

Wskazuje, że w przeciwieństwie do krajów Europy Zachodniej polski rynek słodyczy jest nadal daleki od nasycenia. Konsumpcja słodyczy w Polsce, która według raportu BGŻ BNP Paribas z 2015 roku wynosiła 4,6 kg na osobę, jest dwukrotnie niższa niż np. w Niemczech, Norwegii czy Szwajcarii. Dzięki polepszającej się sytuacji gospodarstw domowych w Polsce konsumpcja słodyczy będzie nadal rosnąć. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH