Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert: dlaczego Warren Buffet i Kraft Heinz nie chcą kupić Mondeleza

  • Autor: cnbc.com
  • Data: 11-09-2017, 13:29
Ekspert: dlaczego Warren Buffet i Kraft Heinz nie chcą kupić Mondeleza
Warren Buffett, przewodniczący RN i prezes Berkshire Hathaway fot. Shutterstock

Warren Buffett, jeden z najbogatszych ludzi świata i najbardziej znanych inwestorów, zapowiedział w ubiegłym miesiącu, że Kraft Heinz nie byłby zainteresowany kupnem Mondeleza. Pytany przez CNBC czy Kraft będzie zainteresowany kupnem Mondeleza odpowiedział: "Myślę, że odpowiedź na to pytanie brzmi nie”. Odpowiedź Buffetta zelektryzowała branżę żywności, bo analitycy wskazywali Mondelez jako główny cel dla Krafta.

Czytaj też: „Mondelez drożeje dzięki pogłoskom o możliwym przejęciu”.

David Palmer, analityk międzynarodowego banku inwestycyjnego RBC Capital Markets przedstawił kilka możliwych przyczyn takiej odpowiedzi Buffetta, który wraz z brazylijską firmą private equity 3G Capital jest współudziałowcem Kraft Heinz poprzez firmę Berkshire Hathaway.

Mondelez, do którego należą takie marki jak np. Oreo, był już wcześniej częścią Krafta dopóki firmy nie zostały rozdzielone w 2012 roku.

David Palmer z RBC Capital Markets stwierdził, że jest „dosyć zdezorientowany” odpowiedzią Warrena Buffeta, jednak wymienił kilka powodów, które mogą kierować Buffettem.

Pierwszy to to, że proces ograniczania kosztów w 3G mógłby mieć wpływ na część z największych wyzwań firmy Mondelez np. dużych sprzedawców detalicznych, którzy mogą ograniczać ceny marek i spowalniać sprzedaż, co wymaga inwestycji w sprzedaż i marketing.

Ponadto nieudana oferta przejęcia przez Kraft Heinz koncernu Unilever, może wskazywać, że firma jest zainteresowana bardziej sektorem produktów domowych i do pielęgnacji osobistej, bo może on zaoferować firmie Kraft większy potencjał do rozwoju.

Dodatkowo inwestorzy mający znaczne udziały w koncernie Mondelez oraz sama spółka posiadają mniejszościowe udziały w Keurig Green Mountain i Jacobs Douwe Egberts, a obie te firmy reprezentują segmenty, w których fundusz 3G Capital i Buffett nie mają wielkiego doświadczenia.

Według Palmera stwierdzenie Buffetta, że "odpowiedź brzmi nie" oznacza tak naprawdę "nie teraz", ponieważ jego zdaniem firmy spożywcze stają się coraz tańsze dzięki Amazonowi - innymi słowy Buffett i 3G nie będą w stanie uzyskać większego rabatu za akcje Mondeleza niż ten jaki daje bezpośredni wpływ Amazona na działalność tej firmy.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 362) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.