Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert DNB: producenci słodyczy będą dążyć do nowych smaków, formatów, limitowanych edycji

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 06-12-2017, 10:08
Ekspert DNB: producenci słodyczy będą dążyć do nowych smaków, formatów, limitowanych edycji
Bogna Zasadzka, ekspert ds. sektora spożywczego w DNB Bank Polska fot. DNB

Producenci słodyczy, by utrzymać się w branży, będą dążyć do zmian dotyczących nowych smaków, nowych formatów, w tym także do produkcji limitowanych edycji, a trendy prozdrowotne mają niemałe znaczenie. Konsumenci zaś są skłonni zapłacić więcej za jakość produktów - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Bogna Zasadzka, ekspert ds. sektora spożywczego w DNB Bank Polska.

Bogna Zasadzka wskazuje, że polski rynek słodyczy znajduje się pod dużą presją konsumentów, a z doświadczeń ostatnich lat wynika, że sukces odnosili producenci, którzy szybko reagowali na zmieniające się potrzeby i preferencje klientów.

 - Aby utrzymać się w branży producenci będą dążyć do zmian dotyczących nowych smaków, nowych formatów, w tym także do produkcji limitowanych edycji. Względy prozdrowotne mają tu niemałe znaczenie, gdyż konsumenci dokonują w sklepach coraz bardziej świadomych wyborów - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Bogna Zasadzka.

- Obecność naturalnych składników, zwłaszcza dla pokolenia Millenialsów jest kluczowa. Jest to także związane z  potencjalnymi problemami zdrowotnymi takimi jak: nietolerancja pokarmowa, alergie, czy walka z otyłością - dodaje.

- Efekty zmian na rynku słodyczy i trendy takie jak m.in. „superfoods”, „free from” to dla konsumenta zdecydowana korzyść, bo nie tylko dostaje to na czym zależało mu najbardziej, czyli ulubiony przysmak, ale także w jakieś części otrzymuje produkt, który ma dobroczynny wpływ na organizm – mówi również ekspert DNB Bank Polska.

I zaznacza, że obecnie konsumenci są skłonni zapłacić więcej za jakość produktów.

- Istotnym trendem na rynku jest też fakt, iż konsumenci są w stanie zapłacić więcej za produktu tradycyjne, tworzone w małej skali, a kojarzone z wysoką jakością procesu produkcji – mówi Bogna Zasadzka.

- Dlatego też tworzenie limitowanych serii produktów, które będą się cechować wyszukanymi smakami będzie dużą przewagą rynkową i z pewnością przyciągnie grono lojalnych konsumentów – dodaje.

Podkreśla też, że Polacy nadal konsumują trzy razy mniej słodyczy - 3 kg rocznie, z czego połowa to wyroby czekoladowe - niż np. przeciętny Niemiec (9-10 kg rocznie), a zatem jest jeszcze przestrzeń do zagospodarowania, z tym jednak założeniem, że nowe produkty będą w zgodzie z coraz wyższymi oczekiwaniami klientów.

Ekspert DNB Bank Polska mówi też, że według szacunków wartość polskiego rynku słodyczy powinna osiągnąć 4,4 mld dolarów w 2018 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Możliwość komentowania została tymczasowo wyłączona.

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 501) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.