Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Ekspert DNB: rynek słodyczy stoi przed wieloma wyzwaniami, inwestycje pomogą

Polski rynek słodyczy stoi przed wieloma wyzwaniami takimi jak m.in. konkurencja wewnętrzna, czy zewnętrzna, a także w obliczu nasilających się trendów prozdrowotnych i rosnącej świadomości konsumentów w zakresie zasad odżywiania - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Bogna Zasadzka, ekspert ds. sektora spożywczego w DNB Bank Polska.

Ekspert DNB: rynek słodyczy stoi przed wieloma wyzwaniami, inwestycje pomogą
Bogna Zasadzka, ekspert ds. sektora spożywczego w DNB Bank Polska fot. DNB

- Polski rynek słodyczy stoi przed wieloma wyzwaniami. Z jednej strony jest to nie tylko konkurencja wewnętrzna i zjawisko nieustannej „promocji”, ale także  bardziej widoczny jest wpływ ukraińskich producentów, którzy dzięki niższym kosztom produkcji coraz mocniej wchodzą do polskich sklepów - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Bogna Zasadzka.

- Polski rynek słodyczy ma jednak duży potencjał rozwojowy, a znaczenie ma także poprawiająca się sytuacja ekonomiczna polskich rodzin - dodaje.

Mówi też, że producenci słodyczy, którzy ostatnio zdecydowali się na inwestycje w nową infrastrukturę będą mieli możliwość odpowiedzi na zmieniające się  potrzeby konsumentów w kontekście stale rosnącej świadomości w zakresie zasad odżywiania.

- Bardzo popularną nową kategorią i trendem jest superfoods tj. naturalna, nieprzetworzona żywność bogata w składniki mające pozytywny wpływ na organizm. I tak bardzo pożądane przez konsumentów zdrowe dodatki, jak nasiona chia, siemię lniane, orzechy czy sezam, a także naturalne zamienniki cukru często są dodawane do nowych produktów – mówi Bogna Zasadzka.

- Drugim istotnym trendem jest tzw. „free from”, który polega na przeanalizowaniu składu produktu przez konsumenta pod kątem tego jakiego składnika w nim nie ma, np. brak cukru lub glutenu - dodaje.

- Obecnie producenci słodyczy powinni w ramach swoich zakładów produkcyjnych mieć możliwość testowania, wdrażania nowych smaków, receptur, ulepszania dotychczasowych wyrobów oraz tworzenia zupełnie nowych produktów – mówi również ekspert DNB Bank Polska.

Zaznacza, że bez inwestycji w nowe linie i technologie firmy z branży mogą mieć problem w  nadążeniu za rynkiem będącym pod  wpływem rozwijających się trendów konsumenckich, które będą decydowały o wynikach sprzedaży w najbliższych kilku latach. Zaś umiejętność elastycznej zmiany w ramach nowoczesnej linii produkcyjnej jest kluczowa i da silną przewagę konkurencyjną, która pozwoli osiągać stabilny wzrost i realizacje podstawowych strategii sprzedażowych w dłuższej perspektywie.

Sporo dużych firm z branży słodyczy w Polsce zdecydowało się w ostatnim czasie na znaczne inwestycje w rozbudowę zakładów i rozwój m.in. Wawel, FC Pszczółka, Lotte Wedel czy Mondelez.

Lotte Wedel planuje do 2019 roku wydać na inwestycje prawie 200 mln zł w rozbudowę zakładu w Warszawie i zapowiada kolejne inwestycje. Podobnie Wawel, który zainwestował ponad 100 mln zł w nowy zakład w Dobczycach i może wydać kolejne kilkadziesiąt milionów złotych.

Fabryka Cukierków Pszczółka wydała zaś ponad 150 milionów złotych na nowy zakład, dzięki czemu poszerzyła asortyment, natomiast Mondelez International zainwestował blisko 17 milionów dolarów w uruchomienie w Bielanach Wrocławskich Centrum Badań, Rozwoju i Jakości.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

WWLWAWEL SA

więcej informacji:

słodycze RSS ALERT    /    rynek słodyczy RSS ALERT    /    rynek słodyczy w Polsce RSS ALERT    /    DNB RSS ALERT    /    Bogna Zasadzka RSS ALERT    /    wyroby czekoladowe RSS ALERT    /    produkty czekoladowe RSS ALERT    /    inwestycje w branży cukierniczej RSS ALERT    /    inwestycje RSS ALERT    /    DnB Bank Polska RSS ALERT    /    Lotte Wedel RSS ALERT    /    Wawel RSS ALERT    /    Fabryka Cukierków Pszczółka RSS ALERT    /    Mondelez RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.82.79.137
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.