Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Ekspert: na rynku lodów będzie nasilał się trend prozdrowotny

Polscy konsumenci są otwarci na nowe smaki i innowacje na rynku lodów. Rynek stał się bardziej zróżnicowany, a oferta ciekawsza. Na rynek lodów dotarł też wszechobecny trend prozdrowotny i będzie się jeszcze nasilał – ocenia Karolina Liberka, Business Development Deputy Director z agencji marketingowej Feno.

Ekspert: na rynku lodów będzie nasilał się trend prozdrowotny
fot. Shutterstock

W sezonie 2016 roku ciekawostkami na rynku były m.in. lody bezlaktozowe, jogurtowe, bezglutenowe.

- Trendem, który będzie obowiązywał wszystkich jest na pewno fakt, że Polacy coraz częściej chcą jeść zdrowo i naturalnie. Zwracają uwagę skąd są poszczególne składniki, na obniżoną zawartość cukru, czy żywność zawiera barwniki i substancje konserwujące. Komunikacja oparta o wartości zdrowotne pojawia się w praktycznie każdej kategorii, a więc nie ominie również rynku lodów - mówi Karolina Liberka, Business Development Deputy Director z agencji marketingowej Feno.

- W zeszłym sezonie mieliśmy pierwsze jaskółki tego trendu, w tym roku trend ten zdecydowanie się umocni. Z tym, że zmienią się nieco proporcje i na pewno powstaną nowe rozwiązania w tym zakresie. Coraz więcej osób jest na diecie bezlaktozowej, nasze analizy trendów zdrowotnych pokazują, że jest to grupa konsumentów, dla której koszyk produktów na rynku zdecydowanie się poszerza – dodaje.

- Zeszłoroczny sukces marki Anita, która wprowadziła lody bezlaktozowe pokazuje, że ta grupa nie chce rezygnować z produktów, które lubi i bardzo chętnie będzie po nie sięgać, jeśli spełnią wymagania jej diety. Trzeba pamiętać, że w przypadku tej kategorii konkurencja jest zdecydowanie mniejsza niż na rynku lodów „normalnych” – mówi również Karolina Liberka z Feno.

Dodaje, że druga grupa dysfunkcyjna, która potrzebuje opieki produktowej, to osoby na diecie bezglutenowej.

- Co ciekawe duże marki od dawna miały w swoim portfolio lody dla bezglutenowców, ale nie komunikowały tej wartości na opakowaniu. W związku z tym, że pojawiło się zapotrzebowanie na tego typu produkty, producenci zmieniają sposób komunikacji poszczególnych wartości. Na rynku lodziarni pojawiły się już miejsca gdzie można zjeść zarówno lody jak i wafelki bezglutenowe. Obserwujemy rynek trendów i wiemy, że rosnącą kategorią na rynku są osoby na diecie wegańskiej. Dla niej także na rynku pojawiły się już pierwsze propozycje lodów wegańskich, które są 100% cruelty-free – podkreśla Karolina Liberka.

Firma analityczna Euromonitor International szacuje, że w 2016 roku wartość rynku wzrosła do 1,74 miliarda złotych, a w ciągu dwóch lat – w 2018 roku – może urosnąć do ponad 1,82 miliarda.

Według Euromonitora w 2015 roku wartość rynku lodów w Polsce wzrosła ok. 2,6 proc. rdr do 1,67 miliarda złotych, a w 2014 roku wzrost wyniósł ok. 5,0 proc.

Rosną również wydatki Polaków na lody. Z danych Euromonitor wynika, że w 2016 roku statystyczny Polak wydał na lody średnio 45,20 złotego wobec 43,40 zł w 2015 r. W 2017 r. Polak wyda na lody już 46,40 złotego, a w 2018 r. 47,60 złotego.

Polacy konsumują stosunkowo mało lodów, bo tylko ok. 4 litrów na głowę, podczas gdy np. w USA to ponad 20 litrów, a w Szwecji około 12 litrów, a zatem potencjał do rozwoju tego rynku w Polsce jest duży.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

lody RSS ALERT    /    rynek lodów RSS ALERT    /    rynek lodów w Polsce RSS ALERT    /    Karolina Liberka RSS ALERT    /    Feno RSS ALERT    /    słodycze RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.212.243.191
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.