Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Ekspert: Polacy są otwarci na lodziarnie rzemieślnicze i nowe smaki lodów

Polacy lubią tradycyjne smaki lodów i mają swoje ulubione jak np. śmietankowe, truskawkowe, czekoladowe czy waniliowe, ale lubią też być zaskakiwani nowymi smakami i coraz częściej wybierają małe, rzemieślnicze lodziarnie – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Karolina Liberka, Business Development Deputy Director z agencji marketingowej Feno.

Ekspert: Polacy są otwarci na lodziarnie rzemieślnicze i nowe smaki lodów
fot. Shutterstock

- Polacy mają swoje ulubione smaki, do których należą: śmietankowy, truskawkowy, czekoladowy czy waniliowy. Widzimy, że stają się coraz bardziej otwarci na nowe smaki i lubią być zaskakiwani nowymi hybrydami smakowymi - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Karolina Liberka.

- Na rynku lodów jest coraz więcej propozycji z półki premium. Jesteśmy gotowi wydawać na lody więcej, ale pod warunkiem, że ma to dla nas oznaczać lepszą jakość.  – dodaje.

Polacy doceniają coraz bardziej małe, rzemieślnicze lodziarnie.

- Z naszych analiz wynika, że lody rzemieślnicze cieszą się coraz większym powodzeniem, ze względu na coraz lepszą ich jakość oraz gwarancje składników. Konsumenci podkreślają, że mają większe zaufanie do tego typu produkcji, cenią duży wybór smaków, a także szybkie reagowanie na potrzeby smakowe. Zdecydowanie łatwiej lodziarni wprowadzić nowe smaki niż odbywa się to w masowej produkcji – mówi Karolina Liberka.

- Wśród lodów rzemieślniczych mamy już takie smaki jak czekolada z chili i słony karmel, które cieszą się bardzo dużym powodzeniem. Często spotykamy się z niestandardowymi smakami jak np. masło z pestek dyni z wiórkami kokosowymi. Producenci masowi są na etapie wprowadzania kompozycji smakowych serwowanych w oparciu o słynne desery takie jak Creme Brulee, Tiramisu, Panna Cotta lub lody chałwowe - dodaje dyrektor agencji Feno.

Polacy konsumują stosunkowo mało lodów, bo tylko ok. 4 litrów na głowę, podczas gdy np. w USA to ponad 20 litrów, a w Szwecji około 12 litrów, więc potencjał do rozwoju tego rynku w Polsce jest duży, a wydatki Polaków na lody rosną z roku na rok.

Z danych firmy analitycznej Euromonitor International wynika, że w 2016 roku statystyczny Polak wydał na lody średnio 45,20 złotego wobec 43,40 zł w 2015 r. Według szacunków Euromonitora w 2017 roku Polak wyda na lody już 46,40 złotego, a w 2018 roku 47,60 złotego.

Z kolei wartość całego rynku lodów w Polsce w 2016 roku wzrosła do 1,74 miliarda złotych z 1,67 miliarda złotych rok wcześniej, a w ciągu dwóch lat – w 2018 roku – może urosnąć do ponad 1,82 miliarda.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

lody RSS ALERT    /    rynek lodów RSS ALERT    /    rynek lodów w Polsce RSS ALERT    /    Karolina Liberka RSS ALERT    /    Feno RSS ALERT    /    spożycie lodów RSS ALERT    /    słodycze RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.226.102.115
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.