Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert: Polacy są otwarci na lodziarnie rzemieślnicze i nowe smaki lodów

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 17-05-2017, 09:38
Ekspert: Polacy są otwarci na lodziarnie rzemieślnicze i nowe smaki lodów
fot. Shutterstock

Polacy lubią tradycyjne smaki lodów i mają swoje ulubione jak np. śmietankowe, truskawkowe, czekoladowe czy waniliowe, ale lubią też być zaskakiwani nowymi smakami i coraz częściej wybierają małe, rzemieślnicze lodziarnie – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Karolina Liberka, Business Development Deputy Director z agencji marketingowej Feno.

- Polacy mają swoje ulubione smaki, do których należą: śmietankowy, truskawkowy, czekoladowy czy waniliowy. Widzimy, że stają się coraz bardziej otwarci na nowe smaki i lubią być zaskakiwani nowymi hybrydami smakowymi - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Karolina Liberka.

- Na rynku lodów jest coraz więcej propozycji z półki premium. Jesteśmy gotowi wydawać na lody więcej, ale pod warunkiem, że ma to dla nas oznaczać lepszą jakość.  – dodaje.

Polacy doceniają coraz bardziej małe, rzemieślnicze lodziarnie.

- Z naszych analiz wynika, że lody rzemieślnicze cieszą się coraz większym powodzeniem, ze względu na coraz lepszą ich jakość oraz gwarancje składników. Konsumenci podkreślają, że mają większe zaufanie do tego typu produkcji, cenią duży wybór smaków, a także szybkie reagowanie na potrzeby smakowe. Zdecydowanie łatwiej lodziarni wprowadzić nowe smaki niż odbywa się to w masowej produkcji – mówi Karolina Liberka.

- Wśród lodów rzemieślniczych mamy już takie smaki jak czekolada z chili i słony karmel, które cieszą się bardzo dużym powodzeniem. Często spotykamy się z niestandardowymi smakami jak np. masło z pestek dyni z wiórkami kokosowymi. Producenci masowi są na etapie wprowadzania kompozycji smakowych serwowanych w oparciu o słynne desery takie jak Creme Brulee, Tiramisu, Panna Cotta lub lody chałwowe - dodaje dyrektor agencji Feno.

Polacy konsumują stosunkowo mało lodów, bo tylko ok. 4 litrów na głowę, podczas gdy np. w USA to ponad 20 litrów, a w Szwecji około 12 litrów, więc potencjał do rozwoju tego rynku w Polsce jest duży, a wydatki Polaków na lody rosną z roku na rok.

Z danych firmy analitycznej Euromonitor International wynika, że w 2016 roku statystyczny Polak wydał na lody średnio 45,20 złotego wobec 43,40 zł w 2015 r. Według szacunków Euromonitora w 2017 roku Polak wyda na lody już 46,40 złotego, a w 2018 roku 47,60 złotego.

Z kolei wartość całego rynku lodów w Polsce w 2016 roku wzrosła do 1,74 miliarda złotych z 1,67 miliarda złotych rok wcześniej, a w ciągu dwóch lat – w 2018 roku – może urosnąć do ponad 1,82 miliarda.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 770) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH