Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Ekspert: warunki sprzyjają inwestycjom w branży słodyczy, producenci widzą potencjał rynku

Polscy producenci słodyczy widzą potencjał w rodzimym rynku, a dzięki inwestycjom w infrastrukturę producenci mogą powiększać skalę działalności, zwiększać konkurencyjność np. wobec firm ukraińskich, a także zwiększać eksport. Inwestycjom sprzyja obecnie kilka czynników – mówi serwisowi portalspozywczy.pl  Monika Woźniak, manager w firmie doradczej Augeo Ventures.

Ekspert: warunki sprzyjają inwestycjom w branży słodyczy, producenci widzą potencjał rynku
fot. Shutterstock

Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 16-11-2017, 14:29

- Dzięki rozbudowie i modernizacji istniejącej infrastruktury oraz związanym z nimi zwiększeniu mocy produkcyjnych producenci będą mogli powiększyć skalę swojej działalności i lepiej dostosować ofertę produktów do oczekiwań klientów. Obecnie, inwestycjom na rynku polskim sprzyjają pozytywne nastroje wśród firm, dobre wyniki finansowe, niskie stopy procentowe i dostęp do taniego pieniądza – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Monika Woźniak.

- Z badania firmy KPMG wynika, że aż 76 proc. przedsiębiorstw produkcyjnych w Polsce ocenia swoją sytuację jako dobrą lub bardzo dobrą, zaledwie 2 proc. uważa swoją sytuację za złą, a około 60 proc. firm w swojej strategii zakłada wzrost. Wielu producentów słodyczy w ostatnim czasie zakończyło rozbudowy zakładów produkcyjnych oraz planuje dalsze inwestycje w nowe linie produkcyjne – dodaje.

I wskazuje, że polscy producenci słodyczy widzą potencjał w rodzimym rynku.

- Polscy producenci widzą potencjał w rodzimym rynku. W przeciwieństwie do krajów Europy Zachodniej, polski rynek słodyczy jest nadal daleki do nasycenia. Konsumpcja słodyczy w Polsce, która według raportu BGŻ BNP Paribas z 2015 roku wynosiła 4,6 kg na osobę, jest dwukrotnie niższa niż przykładowo w Niemczech, Norwegii czy Szwajcarii – mówi Monika Woźniak.

- Dzięki polepszającej się sytuacji gospodarstw domowych w Polsce, spowodowanej m.in programowi Rodzina 500+, konsumpcja słodyczy będzie nadal dynamicznie rosnąć. Pozytywne dla producentów są również prognozy obniżek cen cukru, spowodowane zniesieniem kwotowania na rynku od października 2017 roku, które przełożą się na zmniejszenie kosztów produkcji słodyczy oraz zmniejszenie ich cen w sklepach - dodaje.

- Dzięki temu, będą łatwiej mogli konkurować z producentami słodyczy z Ukrainy, których głównym atutem jest niska cena, często niższa o 30-40 proc. Większa konkurencyjność przyczyni się również do wzrostu eksportu polskich słodyczy nie tylko do krajów europejskich, ale również na Bliski Wschód, do Azji i Afryki, choć nadal dużą barierą jest niski poziom rozpoznawalności polskich marek za granicą – mówi również ekspert Augeo Ventures.

Sporo dużych firm z branży słodyczy w Polsce zdecydowało się w ostatnim czasie na znaczne inwestycje w rozbudowę zakładów i rozwój m.in. Wawel, FC Pszczółka, Lotte Wedel czy Mondelez.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

WWLWAWEL SA

więcej informacji:

słodycze RSS ALERT    /    rynek słodyczy RSS ALERT    /    rynek słodyczy w Polsce RSS ALERT    /    wyroby czekoladowe RSS ALERT    /    produkty czekoladowe RSS ALERT    /    czekolada RSS ALERT    /    Lotte Wedel RSS ALERT    /    Wedel RSS ALERT    /    Wawel RSS ALERT    /    Fabryka Cukierków Pszczółka RSS ALERT    /    Mondelez RSS ALERT    /    Augeo Ventures RSS ALERT    /    Monika Woźniak RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.91.185.49
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.