Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Eti - turecki producent słodyczy wchodzi na polski rynek

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 30-01-2018, 08:43
Eti - turecki producent słodyczy wchodzi na polski rynek
fot. materiały prasowe

Eti - turecki producent w segmencie słodyczy, ogłasza wejście na Polski rynek. Producent czekoladek, herbatników, ciast oraz słonych przekąsek, który wygenerował w zeszłym roku 1,3 miliarda euro przychodu ze sprzedaży, znajduje się wśród 100 największych przedsiębiorstw w Turcji. W pierwszym roku obecności w Polsce Eti planuje inwestycje wielkości kilku milionów euro.

Eti jest jednym z producentów czekolad, herbatników, ciastek oraz słonych przekąsek w Turcji. Firma posiada w swojej ofercie 300 różnych produktów, skupionych pod szyldem 45 marek, które produkowane są w 8 fabrykach.

W 2015 roku strategia Eti uległa zmianie. Firma zdecydowała się wyjść poza rynek macierzysty i rozszerzyć swoją działalność na kluczowe rynki w Europie. W rezultacie otwarta została nowa fabryka w Rumunii oraz centrala Eti na Europę Środkowo-Wschodnią w Bukareszcie. Kolejnym krokiem Eti jest wejście na Polski rynek z szerokim asortymentem produktów.

Eti oficjalnie rozpoczyna swoje działania w Polsce w styczniu 2018 roku. Decyzja o wyborze naszego kraju podjęta została pod wpływem wielu kryteriów, z których najważniejszymi są: wielkość rynku w segmencie przekąsek, sprzyjająca sytuacja makroekonomiczna, jak i dynamika kanałów sprzedaży.

- Wierzymy, że wejście na Polski rynek jest jedną z najlepszych decyzji, związanych z nową strategią ekspansji Eti. W obecnej chwili Polska ma doskonałe warunki makroekonomiczne, roczna wartość rynku przekąsek przekracza 5 miliardów Euro i naszym zdaniem wciąż jest na nim miejsce na tak dużego gracza jak Eti. Wynika to z dwóch aspektów - po pierwsze z dość wysokiej konsumpcji per capita – 5,3 kg. W Turcji wynosi ona zaledwie 3,5 kg. W Polsce mamy jeszcze ogromny potencjał w tym zakresie, w porównaniu np. do Francji, gdzie średnio przeciętny obywatel spożywa 6,4 kg rocznie, czy Czech, gdzie współczynnik ten wynosi ponad 6,2 kg. Drugi aspekt to rosnące wydatki na produkty spożywcze. Kategoria słodyczy jest jedną z 3 największych kategorii w Polsce z bardzo stabilnym wzrostem - powiedziała Aleksandra Chrzanowska, General Manager Eti European Food Industries S.A. w Polsce. 

Początkowo inwestycja na Polskim rynku sięgnie kilku milionów euro. Kwota zostanie podzielona pomiędzy budowę świadomości marek Eti, umacnianie ich obecności na rynku oraz stworzenie odpowiednich struktur. Gdy biznes się odpowiednio rozwinie, inwestycje wzrosną, a firma nie wyklucza nawet budowy swojej fabryki w Polsce.

Eti planuje zbudować silną strukturę organizacyjną oraz zatrudnić doświadczony zespół. Firma szuka lokalnych talentów z udokumentowanymi osiągnięciami na Polskim rynku, by móc dosięgnąć ustanowionych prze Eti długookresowych celów.

Obecnie, średniookresowym celem dla Polski jest rozwinięcie i ustanowienie silnej obecności marek Eti na rynku. Polski zespół będzie się skupiał na zbudowaniu świadomości marek, silnym systemie dystrybucji produktów oraz odpowiedniej ich widoczności na półkach sklepowych. Będą oni zarządzali portfolio produktowym, w którego skład wejdą: czekolady, herbatniki, ciasta, wafelki oraz słone przekąski. Początkowo na polskich półkach sklepowych znajdzie się 35 produktów z 10 marek Eti.

Eti to biznes rodzinny, założony przez Firunza Kanatliego i ustanowiony w 1961 roku w Turcji. Produkty Eti są również obecne w ponad 40 krajach na całym świecie, a w Turcji stanowią 40% całego rynku w segmencie wypieków. Firma w ostatnim roku zanotowała ponad 1.3 miliarda euro przychodów ze sprzedaży. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (6)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Ns 09-04-2018, 22:13:
Za to maja dyrektora sprzedaży z Marsa i Nestle ( wiadomo o co chodzi zainteresowani wiedza )
  • komandos1066 01-02-2018, 10:53:
Ach, te Turczynki,taniec brzucha i nie tylko.
  • herbatnik 31-01-2018, 07:01:
Ciekaw jestem co na to Jasta - Sweet ?

Zobacz wszystkie komentarze (6)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 087) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.