Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Eurosnack: Trzeci kwartał był dla nas trudnym okresem

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 15-11-2014, 10:41
Eurosnack: Trzeci kwartał był dla nas trudnym okresem

W trzecim kwartale 2014 roku spółka Eurosnack S.A. wypracowała 1,86 mln przychodów netto ze sprzedaży, co stanowi 49 proc. spadek względem analogicznego okresu roku poprzedniego. W trzecim kwartale ubiegłego roku Eurosnack zanotował 2,79 mln przychodów netto ze sprzedaży.

Narastająco po trzech kwartałach przychody Eurosnack wyniosły 5,48 mln zł. To o 40 proc. mniej, niż w tym samym momencie roku ubiegłego (7,68 mln zł).

Co więcej, Eurosnack zamknął trzeci kwartał 2014 stratą w wysokości 669 tys. zł, co stanowi pogorszenie wyniku w porównaniu do okresu analogicznego roku 2013, który spółka także zamknęła stratą, aczkolwiek w wysokości jedynie 332 tys. zł.

Trzeci kwartał 2014 przyniósł spółce kolejny spadek przychodów netto ze sprzedaży. Eurosnack w drugim kwartale br. zakończył dostawę i produkcję marek własnych do jednej z sieci handlowych, co negatywnie wpłynęło także na wynik analizowanego okresu. Jak zapewnia spółka, spadek przychodów nastąpił pomimo intensywnych działań związanych z zaindeksowaniem produktów w innych sieciach handlowych. Eurosnack tłumaczy w swoim najnowszym raporcie finansowym, iż specyfika implementacji w handlu nowoczesnym jest procesem długim i trudnym, obarczonym dużą presją cenową i długotrwałymi negocjacjami - także ze względu na działania otoczenia rynkowego - co w efekcie sprawiło, iż spółce nie udało się odzyskać utraconych przychodów.

Dynamikę spadku przychodów ze sprzedaży pogłębiła także utrzymująca się nadal słaba koniunktura handlu. Dotyczy to zwłaszcza supermarketów i hipermarketów, gdzie spółka ma ulokowaną większość swoich obrotów. Ograniczenie w handlu detalicznym także przyczyniło się do erozji obrotów spółki.

Eurosnack w komentarzu do raportu finansowego przyznaje wprost, że trzeci kwartał był dla niego trudnym okresem. Duża presja cenowa odbiorców oraz wzrost kosztów okazały się hamulcem do poprawy marży.

Ponadto spółka poniosła duże nakłady finansowe związane z uruchomieniem nowego zakładu produkcyjnego. W okresie adaptacji zakładu produkcyjnego w nowej lokalizacji, Eurosnack borykał się z koniecznością utrzymywania produkcji w trzech zakładach, co wiązało się z dodatkowymi kosztami logistyki, wynagrodzeń oraz innych kosztów stałych. Dużym obciążeniem finansowym było także przeprowadzenie zwolnień grupowych w zamykanym zakładzie produkcyjnym w Niezdowie.

W lipcu 2014 roku zakończone zostały prace związane z uruchomieniem nowego zakładu produkcyjnego, dzięki czemu możliwe będzie poszerzenie oraz udoskonalenie oferty produktowej. Zdaniem spółki, pozwoli to na poprawę wyników w najbliższych kwartałach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 516) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH