Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Eurosnack walczy o zwiększenie przychodów

  • Autor: Parkiet
  • Data: 29-07-2014, 08:17

Ten rok może być przełomowy dla spółki Eurosnack. Firma od 6 sierpnia rozpoczyna dostawy swoich biszkoptów do największej sieci sklepów detalicznych w Polsce. Jednocześnie się pochwaliła, że zakończyła kluczową inwestycję, której efektem jest uruchomienie zakładu produkcyjnego oraz nowej linii do produkcji ciastek w Tarnowskich Górach - informuje Parkiet.

W 2013 r. spółka miała 9,4 mln zł przychodów i prawie 1 mln zł straty netto. Z kolei w I kwartale 2014 r. obroty wyniosły 1,7 mln zł (wobec 2,3 mln zł rok wcześniej), a strata prawie 0,4 mln zł (wobec 27 tys. zł w I kwartale 2013 r.). Słabe wyniki zarząd tłumaczy olbrzymią presją cenową ze strony odbiorców.

Jak informuje Parkiet w związku z wysokimi kosztami produkcji i ograniczeniami technologicznymi firma dotąd nie była w stanie dotrzymać kroku konkurencji. W takiej sytuacji, aby nie doprowadzić do drastycznej utraty udziałów w rynku, Eurosnack zdecydował się na obniżenie cen. Jego wynikom szkodzi też fakt, że po wieloletniej współpracy z jedną z dużych sieci handlowych skróciła się lista sprzedawanych przez spółkę produktów, co bezpośrednio uderzyło w jej przychody.

Eurosnack produkuje słone przekąski oraz biszkopty. Swoje produkty oferuje pod markami Chrupcie oraz Lajkonik. Ma swoją specjalizację: wytwarza produkty dla osób z nietolerancją glutenu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • hanlowiec z Tenczynka 30-07-2014, 12:55:
takie rozdawnictwo było w Tenczynku, że później nie mieli na wypłaty, wiem coś o tym
  • jacek_h 29-07-2014, 12:44:
masz rację llk - tak samo wyglądała sprzedaż w Tenczynku, pchali w rynek ile weszłi i za bezcen - poniżej kosztów, teraz jak widać powtórka, nawet Polak nie mądry po szkodzie
  • zombi 29-07-2014, 12:02:
Jak można w długim okresie sprzedawac poniżej kosztów ?
Presja cenowa ze strony odbiorców ?
Własniej przez takich "producentów", którzy się nie szanują na rynku - sieci wykorzystują sytuacje i tworza swoje presje.
Producent zarabia 0,2% /na przykładzie widac że nie zawsze.../ a sieć ma 35% - 50%. Kto tu komu robi kuku ?

Zobacz wszystkie komentarze (4)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 476) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH