Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Fabryka cukierków Pszczółka wydała ponad 150 mln zł na nowy zakład

  • Autor: PAP
  • Data: 14-09-2017, 15:05
Fabryka cukierków Pszczółka wydała ponad 150 mln zł na nowy zakład
Fot. Shutterstock

O wyroby czekoladowe poszerzyła swój asortyment Fabryka Cukierków „Pszczółka” w Lublinie, spółka zależna Krajowej Spółki Cukrowej. Produkcja ruszyła w nowym zakładzie; inwestycja kosztowała 153 mln zł. Od 2014 r. firma zwiększyła zatrudnienie o 70 proc.

Obecnie "Pszczółka" jest jednym z największych w Polsce producentów karmelków. Nowa inwestycja pozwoliła na poszerzenie asortymentu firmy o wyroby czekoladowe, m.in. praliny, kule czekoladowe, czekoladki nadziewane, a także galaretki. Niektóre cukierki zostały wzbogacone w wapń i magnez lub witaminy.

Nowe produkty "Pszczółki" to efekt zmian na rynku słodyczy, rosnącego rynku wyrobów czekoladowych. Dyrektor handlowy "Pszczółki" Paweł Filip podkreślił, że w krajach Europy zachodniej spożycie wyrobów czekoladowych jest dużo większe niż karmelków. "Rynek wyrobów czekoladowych rośnie od 3 do 5 procent rocznie, a spożycie produktów czekoladowych na zachodzie Europy jest wciąż dużo, dużo wyższe niż u nas" - powiedział.

Produkcja cukierków czekoladowych ma umożliwić "Pszczółce" zwiększenie eksportu, ale jednocześnie zwiększenie sprzedaży na rynku krajowym. "Chcemy podkreślać dwa elementy: że jesteśmy polską firmą i produkujemy wyroby jak najwyższej jakości. Pierwsze produkty już trafiły na rynek, odbiór klientów jest bardzo pozytywny" - dodał Filip.

Nowa fabryka, o powierzchni ponad 20,5 tys. mkw. powstała w Lublinie na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej EURO-PARK Mielec - Podstrefa Lublin. Zainstalowano tu linie do produkcji m.in. pralin polewanych czekoladą, czekoladek nadziewanych oraz galaretek. Zastosowano tu nowoczesne rozwiązania, m.in. zimny stempel, czyli urządzenie do wytłaczanie formy czekoladki (do nadziewania), dzięki któremu na całej objętości czekoladowa "skorupka" na jednakową grubość. Wydajność na nowych liniach produkcji wynosi od jednej do dwóch ton słodyczy na godzinę.

Do nowego zakładu przeniesione zostały też linie do produkcji karmelków, które działały w dotychczasowej siedzibie zakładu "Pszczółki" przy ul. Krochmalnej w Lublinie.

Nowa inwestycja kosztowała 153 mln zł. "To duży wydatek, ale żeby mieć wysoką jakość, to za małe pieniądze nie da się tego zrobić" - podkreślił prezes "Pszczółki" Aleksander Batorski.

Dodał, że nowa fabryka nie pracuje jeszcze na pełnych obrotach, ale możliwości nowych linii produkcyjnych są bardzo duże. "Ta wydajność będzie bardzo duża. Zakładamy także możliwość sprzedaży outsourcingowej, produkcji dla kogoś innego, czy udział w kategorii private lebel (produkcja pod marką własną klienta). Najważniejsza jest jednak dla nas sprzedaż naszej marki" - zaznaczył Batorski.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 692) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.