Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Ferrero kupi od Kellogg's spółki zajmujące się produkcją ciastek, przekąsek owocowych i lodów

Grupa Ferrero poinformowała o osiągnięciu ostatecznego porozumienia, zgodnie z którym Ferrero przejmie od firmy Kellogg’s spółki zajmujące się produkcją m.in. ciastek, przekąsek owocowych, lodowych różków za kwotę 1,3 mld USD (1,16 mld EUR). Spółki te w 2018 r. wygenerowały sprzedaż w wysokości prawie 900 mln USD.

Ferrero kupi od Kellogg's spółki zajmujące się produkcją ciastek, przekąsek owocowych i lodów
fot. shutterstock

Ferrero przejmie silne i lubiane marki w kategorii ciastek, w tym ikoniczną markę Keebler, Famous Amos, markę premium dla całej rodziny Mother’s oraz ciastka bezcukrowe Murray, a także Little Brownie Bakers®— dostawcę ciastek sprzedawanych w ramach programu Girl Scout Cookies. Ponadto Ferrero przejmie marki przekąsek owocowych z grupy Kellogg’s, w tym marki Stretch Island i Fruity Snacks, jak również markę rożków lodowych i spodów do ciast Keebler’s.

Od 2017 r. firma Ferrero przejęła już kilka marek i spółek amerykańskich, a dokonując tej transakcji, poszerza swoją działalność o nowe kategorie strategicznych produktów i wzmacnia swoją pozycję na rynku północnoamerykańskim.

Ferrero przejmie też od Kellogg’s sześć amerykańskich zakładów produkcyjnych zlokalizowanych na terenie całego kraju: w Allyn (Washington), Augusta (Georgia), Florence i Louisville (Kentucky) oraz dwie fabryki w Chicago (Illinois), jak również dzierżawiony zakład produkcyjny w Baltimore (Maryland).

- Spółki Kellogg’s produkujące ciastka i przekąski owocowe doskonale wpisują się w strategię Ferrero, ponieważ poszerzymy naszą działalność i ofertę produktową na rynku północnoamerykańskim - stwierdził Giovanni Ferrero, Executive Chairman Grupy Ferrero. - Dzięki tej transakcji portfel Ferrero wzbogaci się o wiele ikonicznych marek Kellogg’s, w społeczności Ferrero powitamy nowych kolegów i koleżanki, a Ferrero przejmie rozwijające się marki, jak w przypadku pomyślnie przeprowadzonych akwizycji Fannie May, Ferrara Candy Company i byłych marek firmy Nestlé w USA. Wielkim szacunkiem darzymy samą firmę Kellogg’s, a także jej dziedzictwo i wartości, odczuwając dumę, że Kellog wybrała Ferrero na dom dla swoich spółek - dodał.

- Przejmujemy grupę znanych i cenionych przez konsumentów marek zajmujących bardzo silną pozycję rynkową w swoich kategoriach, co pozwala nam znacząco zróżnicować naszą ofertę i wykorzystać nowe, wspaniałe możliwości rozwoju na największym na świecie rynku ciastek - powiedział Lapo Civiletti, CEO Grupy Ferrero. 

Trwa proces uzyskiwania stosownych pozwoleń. Transakcja podlega zwyczajowym warunkom finalizacji i powinna zostać zamknięta w drugiej połowie bieżącego roku.

Funkcję doradców Ferrero przy tej transakcji pełnił JP Morgan Securities plc oraz Davis Polk & Wardwell LLP. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Ferrero RSS ALERT    /    ciastka RSS ALERT    /    Kellogg's RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.255.49
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.