REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Ferrero liderem w wydatkach na reklamę czekolady

  • Autor: portalspozywczy.pl, pr
  • Data: 10-04-2014, 13:52
Ferrero liderem w wydatkach na reklamę czekolady

Ponad 6 mln złotych - tyle na reklamę marki Kinder w prasie, radio i TV wydał od początku roku koncern Ferrero. Kinder tym samym zdeklasował takie marki jak Milka i Wedel, które natomiast mogą poszczycić się najwyższą liczbą wzmianek w portalach i mediach społecznościowych oraz największym stopniem równowagi pomiędzy wydatkami na reklamę, a wzmiankami na ich temat w internecie - informuje Instytut Monitorowania Mediów.

REKLAMA

Instytut Monitorowania Mediów sprawdził, ile reklamodawcy wydali w pierwszym kwartale 2014 roku na płatną promocję swoich czekoladowych produktów i jaki odzew miały poszczególne marki w Internecie. Według danych IMM, najlepsze rezultaty w kategorii: publikacje w portalach i social media, uzyskały czekolady: Milka (1,2 tys. wzmianek) i Wedel (1,1 tys. wzmianek) znacznie wyprzedzając konkurencję.

Natomiast dane reklamowe wskazały, że w badanym okresie najwięcej na reklamę wydała firma Ferrero inwestując ponad 6,1 mln w markę Kinder, ale nie przełożyło się to bezpośrednio na wysoką liczbę publikacji w internecie.

- To najbardziej znacząca dysproporcja pomiędzy wydatkami a wzmiankami wśród wszystkich badanych reklamodawców. Milka (Mondelez) i Wedel (Lotte Wedel) natomiast nie tylko mogą cieszyć się mianem najczęściej wspominanych marek czekoladowych w portalach i mediach społecznościowych, ale również najwyższym stopniem równowagi pomiędzy wydatkami na reklamę, a wzmiankami w internecie - mówi Monika Tomsia z Instytutu Monitorowania Mediów, autorka badania.

W czołówce rankingu najwyższych wydatków reklamowych w prasie, radio i telewizji w pierwszym kwartale 2014 roku, znalazło się pięciu reklamodawców: Ferrero (Kinder), Lotte Wedel (Wedel), Lindt & Sprungli (Lindt), Ludwig Schokolade GmbH & Co KG (Schogetten) oraz Mondelez z dwoma markami: Milka i Alpen Gold.

Wysokość inwestycji została zaplanowana przez reklamodawców z różnym natężeniem w poszczególnych miesiącach kwartału. Mondelez położył przede wszystkim nacisk na promocję Milki, szczególnie w lutym, wydając łącznie 3,5 mln złotych na reklamę, podczas gdy w Alpen Gold zainwestował 3 razy mniej. Obie marki znacznie słabiej były promowane w marcu, podobnie jak Wedel przez Lotte Wedel, za to w tym samym czasie reklamodawcy promujący: Kinder, Lindt i Schogetten postanowili wydać więcej i zaznaczyć wyraźnie swoją obecność na rynku.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • gruby perez 10-04-2014, 17:05:
Ja caly czas widze w tv michali z wawelu...

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (8 024) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH