Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Ferrero przejmuje biznes słodyczowy Nestlé w USA

Grupa Ferrero wraz z spółkami powiązanymi ogłosiła zawarcie ostatecznego porozumienia w sprawie przejęcia amerykańskiej części Nestlé związanej z produkcją słodyczy. Cena transakcji wyniesie 2,8 mld dolarów. W 2016 r. obroty tej części Nestlé w Stanach Zjednoczonych wyniosły około 900 mln dolarów.

Ferrero przejmuje biznes słodyczowy Nestlé w USA
fot. shutterstock.com

W wyniku transakcji, Ferrero przejmie ponad 20 amerykańskich marek, doskonale zakorzenionych i znanych na tym rynku, jak np. kultowe słodycze czekoladowe Butterfinger®, BabyRuth®, 100Grand®, Raisinets® czy Wonka®. Grupa Ferrero uzyska także wyłączne prawo na rynku amerykańskim do marki Crunch® w segmencie słodyczy i kilku innych kategoriach, jak również  do marek cukierków SweeTarts®, LaffyTaffy® i Nerds®.

Po przejęciu, Ferrero stanie się trzecią największą firmą na amerykańskim rynku słodyczy, na którym jest znana przede wszystkim z drażetek Tic Tac®, pralin Ferrero Rocher®, kremu do smarowania z orzechami laskowymi Nutella®, marek słodyczy czekoladowych Fannie May i Harry London, a także produktów Ferrara Candy Company – firmy niedawno przejętej przez jedną ze spółek Grupy Ferrero wraz z portfelem marek obejmującym m.in. żelki Trolli®, Brach’s® i Black Forest®.

Ferrero przejmie zakłady produkcyjne Nestlé w Bloomington, Franklin Park i Itasca w stanie Illinois, wraz z całym personelem zatrudnionym przy produkcji słodyczy. Będzie także kontynuowało działalność w siedzibie w Glendale, w stanie Kalifornia, oraz w pozostałych dotychczasowych lokalizacjach w stanach Illinois i New Jersey.

Transakcja podlega zwyczajowo przyjętym warunkom finalizacji oraz wymaga uzyskania zezwoleń od władz regulacyjnych. Zakończenie tego procesu nastąpi prawdopodobnie pod koniec pierwszego kwartału 2018 r. Doradcami firmy Ferrero były: Credit Suisse Securities, Davis Polk and Wardwell LLP oraz Lazard.

tella®. W ostatnim czasie Ferrero przejęło amerykańskiego producenta słodyczy czekoladowych Fannie May, oferującego szeroki asortyment m. in. batonów czekoladowych, pralin i innych słodyczy pod markami Fannie May i Harry London oraz firmę Ferrara Candy Company, lidera rynku żelków i słodyczy okazjonalnych, posiadającego takie marki jak Trolli, Brach’s i Black Forest.  

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Nestlé RSS ALERT    /    Ferrero RSS ALERT    /    słodycze RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.203.28.212
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.