Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Giganci uwierzyli w gumę do żucia

  • Autor: Puls Biznesu
  • Data: 18-01-2018, 09:00
Giganci uwierzyli w gumę do żucia
fot. Shutterstock

Guma do żucia długo nie była potrzebna do szczęścia największym koncernom działającym w Polsce, aż tu nagle porwała się na ten rynek światowa czołówka. W kolejce ustawił się Ferrero – informuje „Puls Biznesu”.

„Puls Biznesu” pisał, że na nudnym rynku gumy do żucia, na którym od lat dominuje Wrigley (należący do Marsa) z udziałami przekraczającymi 90 proc., może polać się krew, bo do gry zdecydował się wejść inny gigant — Mondelez. Pojawienie się trzeciego rywala, również wagi superciężkiej, rozlew krwi praktycznie gwarantuje. To Ferrero, który — jak wynika z informacji „PB” — ma wkroczyć na ring w połowie roku.

Gumy włoskiego koncernu sprzedawane będą nad Wisłą pod szyldem Tic Tac. Do czasu zamknięcia wydania „PB” polski oddział producenta drażetek, a także Nutelli, Rafaello i czekoladowych jajek Kinder nie odpowiedział na nasze pytania w tej sprawie.

Sebastian Tołwiński, rzecznik spółki w Polsce, ograniczył się do zdawkowej informacji, że firma „obserwuje rynek gum do żucia z taką samą uwagą jak inne kategorie słodyczy”, i uważa, że „polski rynek gum do żucia jest jednym z najbardziej wymagających”. W kategorii gum koncern zadebiutował rok temu na rodzimym rynku. Od tego roku sprzedaje je również w USA. Przedstawiciele Ferrero, cytowani w oficjalnych komentarzach dotyczących wejścia w tę kategorię, mówili, że to „naturalny krok”. Najwyraźniej to samo dotyczy Polski.

Oznacza to, że o rynek wart 580 mln zł (dane — Euromonitor International), w którym zwykłe gumy do żucia odpowiadają za ponad 551 mln zł, a reszta należy do balonowych, zetrą się trzy największe koncerny słodyczowe świata. Według ostatniego zestawienia branżowego portalu Candy Industry, globalnym numerem jeden jest Mars (do którego należy Wrigley) z przychodami na poziomie 18 mld USD (tylko ze słodkiej części biznesu). Drugi jest Mondelez, który sprzedał słodycze za 12,9 mld USD, a trzeci — Ferrero z obrotami przekraczającymi 10,6 mld USD.

Więcej w „Pulsie Biznesu”

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 044) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.