REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Grupa Colian: Na rynku chorwackim co roku notujemy wzrosty sprzedaży

  • Autor: portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 17-09-2013, 14:25
Grupa Colian: Na rynku chorwackim co roku notujemy wzrosty sprzedaży
Krzysztof Koszela, dyrektor ds. rozwoju rynków zagranicznych, członek zarządu Jutrzenka Colian

Grupa Colian wysyła swoje produkty do Chorwacji już od kilku lat i co roku notuje tam wzrosty, dochodzące nawet do 15 proc. Firma upatruje swoje szanse na tym rynku głównie w segmencie słodyczy, jako perspektywiczny ocenia także segment napojowy.

REKLAMA

Jak mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Krzysztof Koszela, dyrektor ds. rozwoju rynków zagranicznych, członek zarządu Jutrzenka Colian, produkty Jutrzenki obecne są na rynku chorwackim od roku 2007. Głownie jest to czekolada Goplana, jak również ciastka Jeżyki oraz wafle Family's. Natomiast firma Solidarność swoje produkty sprzedaje od roku 2008. Z portfela produktów Solidarności eksportowane są głownie praliny i ciastka.

- Patrząc przez pryzmat całości eksportu można powiedzieć, że realizowane przychody nie są znaczące. Wynika to przede wszystkim z naszej strategii, w której Chorwacja nie posiada statusu strategicznego. Nie mniej jednak z roku na roku odnotowujemy wzrosty sprzedażychoć dynamika nie przekracza 15 proc. - mówi Krzysztof Koszela.

- Na chwilę obecną nie rozważamy takiej inwestycji co nie oznacza, że w przyszłości może to ulec zmianie - dodaje.

W jego ocenie, w przypadku Chorwacji perspektywiczny jest segment słodyczy i w nim firma upatruje swoje szanse na tym rynku. - Jeśli chodzi o kulinaria, to ten segment jest opanowany przez jednego wiodącego gracza i uważam, że ich pozycja jest niezagrożona. Natomiast konkurowanie wymagałoby ogromnych nakładów finansowych. Stąd też nie ma to uzasadnienia biznesowego - tłumaczy Koszela.

Z kolei, jak dodaje, szanse na odniesienie sukcesu daje także segment napojowy, choć preferencje konsumenckie Chorwatów różnią się od naszego rodzimego rynku.

Zdaniem Koszeli, polskie firmy spożywcze nie są powszechne na rynku chorwackim. - W mojej ocenie wynika to z uwarunkowań rynkowych Chorwacja ma ok. 4 milionów mieszkańców. Powody, dla których duże polskie firmy nie inwestują w rynek mogą być różne. Łatwiej inwestować czas i pieniądze w małym kraju egzotycznym, gdzie nie ma tak dużej konkurencji ( np. Kuwejt, Mongolia, Gruzja), niż w kraju, do którego jest tak blisko, a nawet bliżej firmom niemieckim, austriackim czy włoskim - mówi członek zarządu Jutrzenka Colian.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

COLColian Holding SA

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • kierowca samochodu 19-09-2013, 15:38:
Chorwacja to rynek firmy Kras czyli lokalnego Wedla. Zatem nie będzie łatwo ale życzę sukcesów.
  • kierowca roweru 17-09-2013, 21:06:
Teraz jeszcze bez cła pójdzie gładziej. Powodzenia polskim producentom!

Zobacz wszystkie komentarze (2)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 811) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH