Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Grupa Colian ze spadkiem zysków; zapowiada inwestycje w marki i budowę dystrybucji

Grupa Colian zanotowała wzrost przychodów w pierwszym półroczu 2016 roku o 2,6 proc., ale jednocześnie spadek zysków. Grupa zapowiada dalsze umacnianie swoich marek poprzez inwestycje w marki i w budowę dystrybucji.

Grupa Colian ze spadkiem zysków; zapowiada inwestycje w marki i budowę dystrybucji
fot. solidarnosc.pl

- Grupa Kapitałowa Colian Holding będzie nadal konsekwentnie realizować politykę budowania silnej pozycji marek produktowych, biorąc pod uwagę zmiany zachodzące na rynku spożywczym – informuje zarząd Colian Holding.

- Duży udział marek własnych, który ma wpływ na zaostrzenie konkurencji wśród producentów wyrobów markowych, może dalej wpływać na pogorszenie rentowności, dlatego też pomimo okresowych wahań w wynikach poszczególnych segmentów, Zarząd widzi potrzebę dalszych inwestycji w marki oraz w budowanie dystrybucji – podaje zarząd.

- Działania związane z budowaniem pozycji rynkowej wymagają znacznych nakładów na aktywizację sprzedaży (działania trade marketingu, rozwój sieci dystrybucji detalicznej) oraz znacznych środków przeznaczanych na marketing strategiczny (szeroko rozumiane aktywności medialne) – wylicza grupa.

Grupa Colian Holding zwiększyła przychody ze sprzedaży za I półrocze 2016 do 444,5 mln zł z 433,4 mln zł w I półroczu 2015, co stanowi wzrost o 2,6 proc.

 Koszty sprzedanych produktów, towarów i materiałów za I półrocze 2016 wynosiły 292 mln zł i wzrosły w stosunku do wykonania z I półrocza 2015 roku o 4,5 proc.

Wyprzedzenie dynamiki kosztów w zestawieniu z dynamiką sprzedaży o 2,0 proc. wpłynęło na gorszy rezultat na poziomie zysku brutto na sprzedaży tj. o 1,0 proc. w stosunku do I półrocza 2015 roku.

Ponadto poszukiwanie nowych rynków sprzedaży, inwestycja w rozbudowę nowoczesnych technik marketingu wsparcia sprzedaży, wyższe nakłady na kampanie w mediach oraz dalsze wzmocnienie sił sprzedażowych spowodowało poniesienie znacznie wyższych kosztów sprzedaży o 13,4 mln zł, tj. 14,8 proc. w porównaniu do takiego samego okresu roku ubiegłego.

W rezultacie w znaczący sposób wpłynęło to na spadek rentowności w piewszym półroczu 2016. Grupa traktuje wyższe nakłady na koszty sprzedaży, jako nakłady inwestycyjne, które będą prowadzić do umocnienia pozycji rynkowej Grupy.

Zys operacyjny grupy spadł w tym okresie o 44 proc. do 21,6 mln zł z 38,5 mln zł rok wcześniej, a zysk netto grupy spadł o ponad 34 proc. do 19 mln zł z 28,9 mln zł.

Grupa podkreśla, że na osiągnięte rezultaty za pierwsze półrocze 2016 miały wpływ m.in.: utrzymujący się dość wysoki poziom cen podstawowych surowców i materiałów do produkcji; wzrost konkurencji na rynku słodyczy w Polsce, w szczególności rozwój marek własnych sieci handlowych; niespokojna sytuacja geopolityczna i gospodarcza we Wschodniej Europie oraz w krajach objętych działaniami wojennymi, do których Grupa Kapitałowa eksportowała swoje produkty.

- Na sytuację finansową Grupy Kapitałowej w I półroczu 2016 roku decydujące znaczenie miały następujące czynniki: wzrost cen części surowców i opakowań, wzrost kosztów sprzedaży, koszty akwizycji związane z przejęciem spółki brytyjskiej. Brak realizacji planów przychodowych, głównie w dywizji słodkiej, przy wyższych inwestycjach w rynek, spowodowało, że Grupa osiągnęła niższe wskaźniki zyskowności – podała Colian Holding.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

COLColian Holding SA

więcej informacji:

słodycze RSS ALERT    /    Colian Holding RSS ALERT    /    wyniki Colian RSS ALERT    /    Colian RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • Robr 2016-08-31 12:30:27
    Jak się sprzedaje produkty o niskiej jakości w wysokiej cenie to nie ma się co dziwić, że ludzie nie chcą kupować.
  • Marek 16 2016-09-01 09:32:36
    Powiedział co wiedział pracownik konkurencji.
  • Krist 2016-10-02 12:11:13
    Chlopaki ze sprzedazy juz spakowani ;)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.87.253.202
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.