Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Grupa Otmuchów chce maksymalnie wykorzystać potencjał rynku słodyczy i rozwijać marki Odra i FreeYu (wywiad)

Rok 2019 na rynku słodyczy należy zaliczyć do udanych. Grupa Otmuchów skupia się w tym roku m.in. na lepszym dopasowaniu do zmian zachodzących na rynku - stąd m.in. intensywna praca nad marką FreeYu oraz nad marką Odra. Grupa Otmuchów będzie się starała maksymalnie wykorzystać potencjał rosnącego rynku słodyczy i nie zaprzestanie inwestycji zarówno w portfolio produktowe, jak i zaplecze produkcyjne. Zamierza też nadal inwestować w marki Odra i FreeYu i rozwijać portfolio tych brandów - mówi w wywiadzie prezes Grupy Otmuchów Bogusław Szladewski.

Grupa Otmuchów chce maksymalnie wykorzystać potencjał rynku słodyczy i rozwijać marki Odra i FreeYu (wywiad)
Bogusław Szladewski, prezes Grupy Otmuchów fot. Grupa Otmuchów

1.Jak przebiega 2019 r. na rynku słodyczy? Jakie wyzwania stały w tym roku przed producentami słodyczy, jakie czynniki ciągnęły rynek w dół, a co pomogło rynkowi?

Ten rok na rynku słodyczy należy zaliczyć do udanych. Już w roku ubiegłym obserwowana była na nim wzrostowa tendencja, która – według prognoz – ma potrwać co najmniej do roku 2022. Co ciekawe, dzieje się tak mimo zmian w nawykach konsumenckich, jakie teoretycznie mogłyby branży nie sprzyjać. Mam tu na myśli wzrost zainteresowania Polaków zdrowym odżywianiem, który wcale nie powoduje odejścia od klasycznych słodyczy, jedzonych w innych sytuacjach niż np. batony zbożowe czy proteinowe.

2. Jak może wyglądać rynek słodyczy w kolejnych miesiącach – rozpoczął się najintensywniejszy okres dla branży, jakimi wynikami rynek może zakończyć ten rok – wartościowo/wolumenowo?

Rzeczywiście, czwarty kwartał roku, zwłaszcza w związku z przypadającym w nim Bożym Narodzeniem, to tradycyjnie czas żniw w naszej branży. W tym okresie konsumenci nie tylko kupują więcej słodyczy, ale też stawiają na produkty jakościowe, co oznacza, że wydawane na nie kwoty również rosną. Dokładne szacowanie wyników, z jakimi rynek zakończy rok zostawiam w gestii analityków.

3. Jakie kategorie słodyczy Polacy wybierali w tym roku najchętniej, co było ważne dla konsumentów, jakie można wymienić trendy na rynku słodyczy?

Głównym motywem skłaniającym ludzi do sięgania po słodyczy była, jest i –podejrzewam – zawsze będzie przyjemność, wiążąca się z ich spożywaniem. Obecnie jednak konsumenci są coraz bardziej świadomi i wymagający. Kupując słodycze zwracają uwagę na ich jakość i skład. Coraz częściej kierują też wzrok w stronę produktów z wyższej półki. Zmieniają się również okoliczności konsumpcji. Współcześni Polacy są coraz bardziej aktywni i zabiegani, dlatego szukają słodyczy w wygodnej formie podania, które będą mogli zjeść w każdej chwili oraz miejscu, zapewniając sobie choćby krótką chwilę przyjemności.

4. Jak Grupa Otmuchów walczyła w tym roku o konsumenta? Jakie kategorie były rozwijane przez grupę i na co szczególnie Grupa Otmuchów zwracała uwagę? Jakie działania zostały podjęte, aby zwiększyć konkurencyjność Grupy na rynku?

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

OTMZakłady Przemysłu Cukierniczego Otmuchów SA

więcej informacji:

słodycze RSS ALERT    /    branża słodyczy RSS ALERT    /    ZPC Otmuchów RSS ALERT    /    Bogusław Szladewski RSS ALERT    /    rynek słodyczy RSS ALERT    /    FreeYu RSS ALERT    /    PWC Odra RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.91.106.44
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.