Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Grupa Otmuchów wybiera się do Europy Wsch., na Bliski Wsch. i do Chin

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 04-04-2016, 13:52
Grupa Otmuchów wybiera się do Europy Wsch., na Bliski Wsch. i do Chin
Mariusz Popek, prezes ZPC Otmuchów fot. Otmuchów

Grupa Otmuchów, która ostatnio zaktualizowała swoją strategię, zapowiada, że chce poszerzyć działalność eksportową o rynki w Europy Wschodniej, Bliskiego Wschodu oraz wejść do Chin. Grupa chce podwoić udział eksportu w swych przychodach.

- Nasze działania idą w kierunku takich rynków jak Bliski Wschód, Chiny i Europa Wschodnia – mówi Mariusz Popek, prezes ZPC Otmuchów.

- Rynek chiński jest bardzo ciekawym rynkiem, ale dopóki nie mamy podpisanych umów nie chcemy mówić o konkretnych planach czy o konkretnych rynkach – dodaje.

- Zgodnie ze strategią planujemy podwojenie udziału eksportu w przychodach ogółem do 2020 roku. Dziś mamy ok. 20 proc., a chcemy mieć ok. 40 proc. – mówi również Mariusz Popek.

W 2015 roku udział eksportu w strukturze przychodów grupy wzrósł do 19 proc. z 15 proc. w 2014 roku i 12 proc. w 2013 roku.  

W samym czwartym kwartale 2015 roku udział eksportu wyniósł 20 proc. Przychody z eksportu wzrosły w ubiegłym roku do 4,3 mln zł.  Największy udział eksportu zanotowano ze Słowacją (1,4 mln zł), Włochami (1,3 mln zł) i Węgrami (1,1mln zł).

- Wzrost udziału eksportu w ubiegłym roku nie wynikał ze spadku przychodów ogółem, ale ze wzrostu wolumenowego eksportu – wyjaśnia prezes Popek.

Grupa Otmuchów najwięcej swoich produktów eksportowała w 2015 roku do Czech (29 proc. udziału w strukturze eksportu grupy), Niemiec (14 proc.), na Węgry (13 proc.), do Danii i na Słowację (po 6 proc.) oraz do Włoch, Kanady i Wielkiej Brytanii (po 4 proc.).

Grupa Otmuchów zaktualizowała ostatnio swoją strategię, dzięki czemu spodziewa się stabilnego wzrostu przychodów, a także wzrostu marż. Grupa planuje wydać na inwestycje w latach 2016-2017 między 40 a 60 milionów złotych.

Celem zaktualizowanej strategii jest skokowa poprawa rentowności poprzez: wzrost i dywersyfikację sprzedaży realizowanej do głównych klientów w obszarze private label i B2B, wzrost poziomu innowacyjności m.in. dopasowanie do nowych trendów żywieniowych oraz wzrost udziału eksportu w sprzedaży ogółem.

Zarząd zamierza ukierunkować działania operacyjne i inwestycyjne Grupy w szczególności na produkcję następujących grup asortymentowych: produkty śniadaniowe, batony oraz żelki.

Zakłady Przemysłu Cukierniczego Otmuchów to jeden z największych producentów słodyczy, przekąsek i wyrobów śniadaniowych w Polsce. W ofercie ma produkty brandowe, działa też w sektorze private label, czyli dostarcza produkty klientom, którzy sprzedają je pod własnymi markami.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

OTMZakłady Przemysłu Cukierniczego Otmuchów SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 643) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH