Grupa Otmuchów zaczęła wdrażać nową strategię wraz z inwestycjami

Grupa Otmuchów, jeden z największych polskich producentów słodyczy, rozpoczęła wdrażać nową strategię, która zakłada skokową poprawę rentowności. Grupa zaczęła też inwestycje w ramach tej strategii.
Zakładana wartość inwestycji to 40-60 mln zł w ciągu dwóch lat. W 2016 roku wyniesie ona ok. 20 mln zł. Inwestycje będą miały na celu odnowienie parku maszynowego, jak również zakup nowych linii technologicznych umożliwiających wprowadzenie do sprzedaży nowych produktów. W pierwszym kwartale Grupa wydatkowała na ten cel 5,2 mln zł.
- W I kwartale 2016 roku przeanalizowaliśmy dokładnie ofertę Grupy, czego efektem jest nowa strategia - mówi Mariusz Popek, prezes ZPC Otmuchów.
- Zgodnie z nią będziemy inwestować w produkty o największym potencjale wzrostu sprzedaży, szczególnie eksportowej, jak i marży. Zamierzamy rozwijać się w segmencie śniadaniowym, batonach oraz żelkach i w tych kategoriach wyróżniać się innowacyjnością. Pozostałe obszary będą przedmiotem dalszej analizy i możliwych dezinwestycji – dodaje.
Zgodnie z nowo przyjętą strategią, celem Grupy jest dywersyfikacja i wzrost sprzedaży do głównych klientów w obszarze private label i B2B, wzrost poziomu innowacyjności produktów, a także wzrost udziału eksportu w całości sprzedaży.
Grupa konsekwentnie umacniania pozycję na rynkach zagranicznych, dzięki czemu rośnie wzrost sprzedaży eksportowej.
W samym I kwartale 2016 r. Grupa zwiększyła udział eksportu do 19,8 proc. co oznacza wzrost o ponad 5 pkt. proc.. w stosunku do roku ubiegłego.
Grupy produktów, na których chce koncentrować się grupa w segmencie private label to: produkty śniadaniowe, batony i żelki. Są to produkty, dzięki którym spółka może się wyróżnić innowacyjnością i jakością na rynkach światowych. Niedawno spółka informowała, że pozyskała licencję Angry Birds, która będzie wsparciem dla jej wyrobów, m.in. w tych obszarach produktowych.
Grupa będzie kontynuowała zainicjowane w 2015 roku działania optymalizacyjne. W tym celu będzie rozwijać swoją działalność logistyczną i magazynową. Poprawienie procesów produkcyjnych, w tym zmniejszenie kosztów, będzie również możliwe dzięki wykorzystaniu takich narzędzi jak: Lean Manufaturing i Six Sigma.
Zakłady Przemysłu Cukierniczego Otmuchów produkują i sprzedają wyroby z następujących grup asortymentowych: słodycze, wyroby śniadaniowe oraz słone przekąski.
W skład Grupy Kapitałowej Otmuchów wchodzą spółki produkcyjne takie jak: ZPC Otmuchów, PWC Odra, AERO Snack oraz Jedność, i są wspieranych operacyjnie przez spółki uzupełniające procesy logistyczne i marketingowe w działalności Grupy.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE: (1)
Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!
Zobacz wszystkie komentarze (1)