Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Grupa Otmuchów zwiększyła przychody w I kw. 2019 r., ale zanotowała straty

Grupa Otmuchów zwiększyła skonsolidowane przychody w pierwszym kwartale 2019 roku o niemal 10 proc. wobec takiego samego okresu roku poprzedniego, ale zanotowała stratę operacyjną i stratę na działalności kontynuowanej.

Grupa Otmuchów zwiększyła przychody w I kw. 2019 r., ale zanotowała straty
fot. za grupaotmuchow.pl

Skonsolidowane przychody działalności kontynuowanej Grupy Otmuchów w I kwartale 2019 roku wyniosły 57 623 tys. PLN. W porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego przychody wzrosły o 5 026 tys. PLN (tj. 9,6%).

- Wyższe przychody były przede wszystkim efektem rozwoju współpracy z obecnymi kontrahentami oraz niższej bazy roku 2018 z uwagi na przesunięcie harmonogramu inwestycji, co skutkowało przejściowymi brakami produktowymi w I kwartale 2018 roku. W efekcie powyższego przychody segmentu słodyczy wyniosły 41 446 tys. PLN i były wyższe o 2 789 tys. PLN (tj. 7,2%) względem roku poprzedniego – podały ZPC Otmuchów w kwartalnym raporcie finansowym.

- Dodatkowo wpływ na wzrost przychodów w I kwartale 2019 roku miały wyższe o 13,1% przychody w segmencie produktów śniadaniowych oraz zbożowych, które są głównie wynikiem wyższej sprzedaży do obecnych odbiorców – czytamy dalej

Koszt własny sprzedaży w omawianym okresie wyniósł 47 105 tys. PLN, co oznacza wzrost o 5 094 tys. PLN (tj. 12,1%) względem kosztu własnego sprzedaży za analogiczny okres roku poprzedniego.

W efekcie marża brutto sprzedaży w I kwartale 2019 roku wyniosła 18,3% i była niższa o 1,9 p. p. względem marży brutto w I kwartale 2018 roku.

- Spadek marży brutto wynika głównie z wyższych kosztów wynagrodzeń oraz mediów. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na marżę brutto jest mniej korzystna struktura sprzedaży grup asortymentowych w porównaniu do roku I kwartału 2018 - podano.

Koszty sprzedaży w omawianym okresie wyniosły 8 672 tys. PLN, co oznacza wzrost o 1 675 tys. PLN (tj. 23,9%) względem okresu porównawczego. Relacja kosztów sprzedaży do przychodów zwiększyła się o 1,7p.p. osiągając 15,1% w okresie sprawozdawczym, względem 13,3% w analogicznym okresie roku 2018. Negatywna korelacja między wzrostem przychodów, a kosztami sprzedaży jest przede wszystkim wynikiem wyższych kosztów marketingowych oraz wynagrodzeń.

Koszty zarządu wyniosły 2 673 tys. PLN, co oznacza spadek o 60 tys. PLN (tj. -2,2%) względem okresu porównawczego i jest wynikiem dyscypliny kosztowej w obszarze usług. Udział kosztów zarządu w przychodach w I kwartale 2019 roku wyniósł 4,6% i był niższy o 0,6 p.p. względem I kwartału 2018 roku.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

OTMZakłady Przemysłu Cukierniczego Otmuchów SA

więcej informacji:

ZPC Otmuchów RSS ALERT    /    Zakłady Przemysłu Cukierniczego Otmuchów RSS ALERT    /    Grupa Otmuchów RSS ALERT    /    wyniki Otmuchowa RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.13.39
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.