Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Grycan może namieszać na półce lodowej w dyskontach

  • Autor: Paweł Jachowski, portalspozywczy.pl
  • Data: 20-03-2015, 16:08
Grycan może namieszać na półce lodowej w dyskontach

Jak dowiedział się serwis portalspozywczy.pl, lody Grycan, produkowane przez spółkę Lodziarnie Firmowe kontrolowaną przez rodzinę Grycanów, mogą w przyszłości trafić do sieci dyskontowych w Polsce. Marka będąca liderem na rynku lodów familijnych w formacie supermarketów jak dotąd poza jednym, krótkim epizodem nie była dostępna w dyskontach, mimo iż kanał ten w ostatnich latach stawał się coraz ważniejszy na rynku handlowym. Ewentualne wejście do Biedronki, Lidla, Netto czy Aldiego szybko rozwijającej się polskiej marki lodów mogłoby mocno namieszać na rynku.

- Rozmawiamy z sieciami dyskontowymi o możliwych formach współpracy. Z naszej strony stawiamy jeden warunek: nasza strategia zakłada długotrwały rozwój marki Grycan. Jeżeli konstrukcja współpracy z siecią dyskontową będzie to uwzględniać i obie strony uznają taką konstrukcję za korzystną, to my jesteśmy absolutnie otwarci i zainteresowani podjęciem takiej współpracy - powiedział serwisowi portalspozywczy.pl Marcin Snopkowski, dyrektor generalny spółki Lodziarnie Firmowe.

Ewentualne pojawienie się marki Grycan w dyskontach doskonale wpisałoby się w kurs obrany w ostatnim czasie przez sieci handlowe działające w tym formacie. W obliczu zahamowania tempa wzrostu, a w niektórych przypadkach nawet wystąpienia spadków sprzedaży like-for-like, starają się one aktualnie zwiększyć wartość koszyka sprzedaży m.in. poprzez przyciągnięcie klienta o większych wymaganiach, z zasobniejszym portfelem, gotowego do kupna artykułów premium. Widać to m.in. w działaniach Biedronki, która rozszerza swój asortyment z 1 tys. SKU o kilkaset nowych produktów, a w ostatnim czasie wprowadziła markę własna w segmencie premium (La Speciale).

Producent marki Grycan w żadnym wypadku nie jest jednak zainteresowany produkcją private label dla sieci handlowych. - W taki sam sposób traktujemy wszystkie sieci handlowe, również te międzynarodowe. Wszystkim detalistom zainteresowanym współpracą od razu na początku rozmów komunikujemy, że nie będziemy rozmawiać o marce własnej - tłumaczy Snopkowski.

Współpraca Lodziarni Firmowych z Biedronką czy Lidlem musiałaby więc dotyczyć sprzedaży produktów pod marką Grycan. Producent lodów deklaruje, że nie jest gotowy na jakiekolwiek kompromisy, jeżeli chodzi o jakość produktów. Prawie wszystko sprowadza się więc do tego, czy firmie i dyskontowym sieciom uda się porozumieć w aspekcie cenowym. Wiele zależy też od tego, czy podjęta współpraca obowiązywałaby na stałe.

- Akcje in-outowe są zawsze możliwe, natomiast długoterminowa praca z klientami na samych in-outach nie jest przedmiotem naszego zainteresowania. Firma musi uwzględniać w swoich długoterminowych planach i inwestycjach partnerską współpracę, która nie może działać na zasadzie rollercoastera: dziś jest, a jutro jej nie ma. Sieci dyskontowe to zbyt duży klienci, którzy z punktu widzenia naszych długotrwałych planów inwestycyjnych mocno by namieszali - komentuje Snopkowski.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • s 23-03-2015, 19:55:
sdx - lol max. pan dyrektor fantazjuje mocno, jego prawo.
  • sdx 23-03-2015, 10:44:
NAJLEPSZE LODY W POLSCE!!! Z wkładem z pełnych orzechów (nie połupanego odrzutu), z całymi owocami i to POLSKI PRODUCENT!!! Taka produkcja musi mieć swoją cenę...ale nasi rodacy wola lody na patyku za 1,2 PLN robione z wody, cukru i zabielacza....

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 182) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH