Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Słodycze i przekąski

Gumy do żucia zyskują na popularności, sięga po nie ponad 55 proc. Polaków

Światowy rynek produktów impulsowych cały czas dynamicznie się rozwija. Wg badań GFK aż 98 proc. Polaków sięga po podobne artykuły. Co ciekawe, jedną z rosnących obecnie kategorii są gumy do żucia. Wybiera je ponad 55 proc. mieszkańców – informuje Perfetti Van Melle.

Gumy do żucia zyskują na popularności, sięga po nie ponad 55 proc. Polaków
fot. Shutterstock

Nic dziwnego, gdyż wraz ze wzrostem sprzedaży artykułów przykasowych, rozwija się również rynek produktów funkcjonalnych. Moda na zdrowy tryb życia zatacza coraz szersze kręgi, dlatego konsumenci coraz chętniej wybierają produkty, które dodają im odświeżenia.

Wg badań Nielsena wartość kategorii gum do żucia wynosi obecnie 683 mln zł. W ciągu ostatniego roku wzrosła ona o ponad 2 proc.. Czym jest jednak spowodowane rosnące zapotrzebowanie na podobne produkty? Tym, że ta kategoria dynamicznie reaguje na coraz częściej zmieniające się trendy rynkowe. Producenci gum dbają o innowacyjne wariacje swoich artykułów, a także wymyślają coraz bardziej interesujące rozwiązania ekspozytorów przykasowych.

Oferta sklepowa zaczęła się poszerzać, dzięki czemu skostniały wcześniej rynek znacząco odżył. Konsumenci cieszą się z poszerzającego się asortymentu, dzięki czemu wybór jest większy i każdy może spełnić swoje potrzeby zarówno dotyczące funkcji jak i smaku.

Perfetti Van Melle podaje, że mimo, iż cały czas na rynku dominują gumy miętowe, gdyż wybiera je 60 proc. kupujących, to jednak Polacy równie chętnie eksperymentują ze smakami. Według danych firmy Mintel aż 8 na 10 mieszkańców Polski lubi próbować nowych wariantów produktowych. Konsumenci mają również w końcu wybór, jeśli chodzi o alternatywne formaty opakowań i ich rozmiary – gumy są dostępne już nie tylko w tych klasycznych, kieszonkowych, ale również w większych takich jak torebki czy butelki.

W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie klientów, Perfetti Van Melle przygotowało relaunch swojej marki gum do żucia Mentos Pure Fresh.

– Konsumenci ciągle poszukują nowości, dlatego stale staramy się poszerzać nasze portfolio i dopasowywać je do ich oczekiwań. W ubiegłym roku zdecydowaliśmy się na ponowne wprowadzenie i intensywną promocję gum Mentos Pure Fresh w zupełnie nowym formacie rolek i butelek o „odświeżonym” kształcie. Guma Pure Fresh to innowacyjny produkt z ksylitolem o charakterystycznym dla marki Mentos okrągłym kształcie. Zawarta w niej płynna esencja wyzwala i potęguje efekt natychmiastowego odświeżenia. Już za kilka miesięcy planujemy rozszerzyć nasz asortyment o nowe warianty smakowe – mówi Michał Bonecki, Consumer Marketing Manager.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

słodycze RSS ALERT    /    gumy do żucia RSS ALERT    /    Mentos RSS ALERT    /    Perfetti Van Melle RSS ALERT    /    Michał Bonecki RSS ALERT    /    rynek gum do żucia RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.175.191.150
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.