Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Handel tradycyjny pozostanie ważny dla producentów słodyczy

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 07-07-2015, 12:45
Handel tradycyjny pozostanie ważny dla producentów słodyczy
Maciej Dąbrowiecki, prezes i dyrektor generalny firmy Storck (fot. Storck)

- Siłą rzeczy handel tradycyjny traci najbardziej na rzecz dyskontów. Ale w naszej kategorii nie ma już takich dużych strat, biorąc pod uwagę rok 2014. Rynek się uspokoił. Może dlatego, że ekspansja dyskontów też spowolniła? - zastanawia się Maciej Dąbrowiecki, prezes i dyrektor generalny firmy Storck w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Jakie formaty sklepów są dla Storcka kluczowe? W jakich formatach dostrzegacie możliwości rozwoju?

Uważam, że nie możemy uznać, iż jeden konkretny format jest dla nas priorytetowy. Przy naszym typie produktu, który się może znaleźć w każdym polskim gospodarstwie domowym, musimy mieć odpowiednią strategię, żeby właściwie współpracować z hipermarketami, być w sklepie osiedlowym, który czasami ma logo Biedronki, a czasami zupełnie inne, jak również być w formacie convenience, który się bardzo dobrze przyjął na polskim rynku, o czym świadczy rozwój Żabki. Oprócz tego musimy być w takich sklepach jak te, które rozwija na przykład od lat Grupa Eurocash, nawet jeśli w ostatnim czasie ta złapała pewną zadyszkę po przejęciu Tradisu. Na ten moment koncepty franczyzowe, takie jak Groszek czy Lewiatan, także są naszym celem. Nasz docelowy konsument robi bowiem zakupy także w tych sklepach.

Posiadamy produkt, który jest masowy i w związku z tym nie możemy się ograniczać tylko do - tak zwanego przez niektórych - handlu nowoczesnego. Na rynku funkcjonuje podział na handel nowoczesny i tradycję, ale my tego tak nie postrzegamy. Ja patrzę na to przez pryzmat tego, jaki jest charakter zakupów. Do hipermarketu jeździmy raz w tygodniu, na duże zakupy, ale często ludzie, którzy to robią, zapomną czegoś kupić w weekend w owym hipermarkecie i potem w środę czy czwartek kupują coś w sklepie koło ich domu, albo po drodze z pracy zatrzymują się na chwilę przy dobrze ulokowanej Żabce i dokupują to, o czym zapomnieli.

Podsumowując, nie mamy preferencji dla żadnego z formatów. Oprócz tego podkreślę, że cały czas bardzo mocno musimy pracować z naszymi dystrybutorami, ponieważ to nie jest tak, że my sprzedajemy bezpośrednio do wszystkich sklepów przez ich magazyny centralne. Na polskim rynku wciąż mamy około 100 tys. sklepów spożywczych. Chcielibyśmy dotrzeć do wszystkich z nich, choć niekoniecznie z szerokim portfolio.

Liczba sklepów jednak regularnie maleje. Tylko w zeszłym roku sklepów ogólnospożywczych ubyło w Polsce o niemal 3 proc.

Tak, ich liczba się zmniejsza, ale wcale nie oznacza to, że powinniśmy zapomnieć o małych detalistach. Jest odwrotnie - musimy właściwie pracować z naszymi dystrybutorami, którzy na końcu docierają do tych małych detalistów. Wiadomo, że nie potrzebujemy na półce w małym sklepie w małej miejscowości Merci w opakowaniu 400 g., ale potrzebujemy tam Mambę i pojedynczego Knoppersa. Dodatkowo, w odpowiednich okresach roku, potrzebujemy dobrej ekspozycji czerwonego Merci 250 g, zwłaszcza kiedy się zbliża Dzień Kobiet, Święta Bożego Narodzenia, czy koniec roku szkolnego. Właśnie dlatego musimy dobrze działać z dystrybutorami. W naszym rozumieniu dystrybutorem są również sieci cash-and-carry. Musimy mieć kanałowe strategie, ale nie mówimy, że jeden format jest dla nas ważniejszy od innego.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 812) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH