Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Haribo: Wciąż jesteśmy liderem w kategorii żelków

  • Autor: portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 17-06-2014, 12:34
Haribo: Wciąż jesteśmy liderem w kategorii żelków

Liderem kategorii żelki w Polsce jest Haribo - uważa producent znanych żelków. Firma zwiększyła znacznie dynamikę wzrostu, zarówno jeśli chodzi o sprzedaż wartościową, jak i ilościową. Najnowsze dane Nielsen pokazują, że sprzedaż wartościowa Haribo, w okresie kwiecień 2013 - marzec 2014, wzrosła rok do roku o ok. 16 proc.

W piątek 13 czerwca opublikowaliśmy artykuł, za magazynhandel.pl, w którym firma Storck przekonuje, iż Śmiejżelki Nimm2 w ostatnim czasie wyprzedziły Haribo. Zdaniem spółki Storck, w grudniu 2013 r., według Nielsena, wartościowy udział Śmiejżelków w tej kategorii wyniósł 22,8 proc., Haribo zaś 22,1 proc. (total Poland).

Tymczasem Haribo publikuje dane, według których sprzedaż wartościowa Haribo, w okresie kwiecień 2013 - marzec 2014, wzrosła rok do roku o ok. 16 proc. Sprzedaż żelek największego konkurenta Haribo (firma nie podaje jego nazwy) wzrosła w tym samym czasie o ok. 2,6 proc. Konkurent nr 2 zanotował spadek na poziomie aż -29,9 proc. (Haribo za Nielsen: Panel Handlu Detalicznego, Kategoria Żelków, Sprzedaż wartościowa, IV 2013 - III 2014 vs IV 2012 - III 2013).

Udział Haribo w sprzedaży wartościowej żelek bez marek prywatnych wynosi obecnie 31,6 proc. Konkurent 1 i Konkurent 2 osiągnęli wyniki na poziomie 26,4 proc. i 9,0 proc. (Haribo za Nieslen: Panel Handlu Detalicznego, Kategoria Żelków, Sprzedaż Wartościowa bez marke własnych, IV 2013 - III 2014). Oznacza to, że rok do roku Haribo poprawiło swoje udziały wartościowe w kategorii żelek, z wyłączeniem marek własnych, o ok 3,7 punkty procentowe, natomiast Konkurent 1 jedynie o 0,02 pp. Konkurent 2 zanotował spadek o 4,2 pp.

Podobnie sytuacja wygląda w udziałach w sprzedaży ilościowej: Haribo - 29,5 proc. (wzrost o 2,6 pp r/r), Konkurent 1 - 20,8 proc. (wzrost o 0,1 pp r/r), Konkurent 2 - 9,7 proc. (spadek o - 4,9 pp r/r). (Haribo za Nielsen: Panel Handlu Detalicznego, Kategoria Żelków, Udział w Sprzedaży Wartościowej bez marek własnych, IV 2013 - III 2014 vs IV 2012 - III 2013.)

 

Przeczytaj:

Storck wyprzedza Haribo w kategorii żelków

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 950) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH