Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Hortimex Plus: Wszystko może być przekąską. To kwestia podania

– Dzisiaj wszystko może być przekąską. To jest kwestia podania – mówił Mateusz Kowalewski, prezes Hortimex Plus, podczas debaty "Podjadanie warte miliony. Boom na rynku przekąsek", która odbyła się w ramach XII Forum Rynku Spozywczego i Handlu.

Hortimex Plus: Wszystko może być przekąską. To kwestia podania
Mateusz Kowalewski, prezes Hortimex Plus

Prelegent wytłumaczył różnicę między krótką etykietą a czystą etykietą.

–To są dwie różne rzeczy. Rzeczywiście w powszechnym, emocjonalnym przekonaniu, im produkt ma prostszy skład, tym jest bardziej wartościowy. Ja unikam słowa „zdrowa żywność”. Cały czas stoję na stanowisku, że to nie żywność jest zdrowa albo niezdrowa, ale styl życia i odżywiania się jest właściwy, albo niewłaściwy. Czysta etykieta jest trendem wynikającym z pewnej niewiedzy konsumentów. Konsumenci boją się trudnych sformuowań i oczekują prostych odpowiedzi. Mówi się, że "to jest jakaś chemia”. Wszystko, co nas otacza, jest chemią. Spożywamy tlenek wodoru (potocznie się to nazywa wodą). Czy jest chemia szkodliwa i nieszkodliwa? To zależy od dawki. Jeżeli przyjmiemy za dużo wody, to możemy się zabić nawet wodą. Trend czystej etykiety wywodzi się z obaw i lęków, wynikających z  braku wiedzy. Jednocześnie ta wiedza jest bardzo trudna do jednoznacznego odczytania – mówił.

Dodał jednocześnie, że trend czystej etykiety będzie miał miejsce i konsumenci będą go pragnęli. W pewnym momencie trafiamy jednak na bariery technologiczne: jak wytworzyć żywność, która będzie smakować.

– Stajemy przy problemie, jak zostawić smak. Nie chcemy np. glutaminianu sodu. Glutaminian sodu wzmacnia smak. Został wyekstrahowany w latach 50. XX w. z grzybów. Dlaczego parmezan jest tak popularny? Bo ma dużą zawartość glutaminiany sodu. Rynek znajduje rozwiązania, które w pewnym momencie oferują bardzo podobna wartość. To błędny trop przemysłu, który w pewnym momencie chce się wyróżnić. Musimy mieć jakieś alternatywy. Jeżeli nie chcemy mieć skrobi modyfikowanej, to szukamy skrobi natywnej, ale to jest tylko zastosowanie innego produktu. Mam duży dystans do pojęcia czystej etykiety – powtórzył.

Kowalewski zauważył, że niektóre przekąski wcale nie są aż takie zdrowe, jak podają producenci. Zasugerował też, że w branży tej jest dużo marketingu, bo każdy chce się wyróżnić.

Mateusz Kowalewski był prelegentem debaty "Podjadanie warte miliony. Boom na rynku przekąsek", która odbyła się 4 listopada w ramach XII Forum Rynku Spozywczego i Handlu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Mateusz Kowalewski RSS ALERT    /    Hortimex Plus RSS ALERT    /    FRSiH 2019 RSS ALERT    /    przekąski RSS ALERT    /    czysta etykieta RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.205.96.39
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.