Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Indie i Polska jedynymi krajami ze wzrostem sprzedaży słodyczy czekoladowych

  • Autor: confectionerynews.com
  • Data: 02-05-2017, 14:29
Indie i Polska jedynymi krajami ze wzrostem sprzedaży słodyczy czekoladowych
fot. Shutterstock

Indie są jednym z najszybciej rozwijających się rynków wyrobów czekoladowych na świecie, podczas gdy w ostatnich latach rynek światowy notuje spowolnienie rozwoju – ocenia firma analityczna Mintel.

Według Mintela, sprzedaż detaliczna wyrobów czekoladowych wzrosła w Indiach o 13 proc. między 2015 a 2016 rokiem, a na drugim miejscu znalazła się Polska, gdzie nastąpił wzrost sprzedaży o 2 proc.

Mintel podaje też, że Indie i Polska to jedyne dwa kraje, które odnotowały wzrosty sprzedaży wyrobów czekoladowych w 2016 roku, podczas gdy sprzedaż w USA, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Francji utrzymała się na tym samym poziomie co rok wcześniej, spadła natomiast sprzedaż w takich krajach jak Rosja (o 2%), Brazylia (o 6%) i Chiny (o 6%).

Z danych Mintela wynika też, że rynek wyrobów czekoladowych w Indiach notował silny średnioroczny wzrost sprzedaży detalicznej (CAGR) pod względem wartości sięgający 19,9 proc. w latach 2011-2015, a według prognoz w latach 2016-2020 wzrost ten może wynieść 20,6 proc.

Jeśli chodzi o wolumen sprzedaży, Indie w 2016 roku spożyły 228.000 ton wyrobów czekoladowych, w porównaniu do Francji (251.000 ton), Brazylii (236.000 ton) oraz Chin (202.000 ton). Tymczasem w 2016 roku Australia i Indonezja skonsumowały odpowiednio 95.000 ton i 94.000 ton wyrobów czekoladowych.

Co napędza rynek słodyczy czekoladowych w Indiach?

Marcia Mogelonsky, dyrektor z Mintela mówi, że głównymi czynnikami wzrostu rynku słodyczy czekoladowych w Indiach zarówno pod względem wolumenu jak i wartości są trendy i korzyści zdrowotne oraz wygoda.

Z badań Mintela na temat korzyści zdrowotnych płynących ze spożycia czekoladek, wynika, że ponad dwóch na pięciu indyjskich konsumentów (44 proc.) przekonanych jest, że słodkie przekąski takie jak czekoladki i ciastka są zdrowe, zaś ponad jedna trzecia (35 proc.) Hindusów wierzy, że tego typu przekąski zapewniają im zdrowy zastrzyk energii.

Tymczasem aż jeden na dwóch (49%) indyjskich konsumentów postrzega słodkie przekąski, takie jak czekoladki jako wygodne i łatwe w konsumpcji.

Dane z firmy Mintela pokazują również, że 43% Hindusów spożywa słodkie przekąski, takie jak czekoladki i ciastka między lunchem a obiadem, z ponad połowa (53%) indyjskich konsumentów zgłasza, że zazwyczaj sięga po te przekąski między posiłkami, dla zaspokojenia głodu.

Ponadto, aż 19% indyjskich konsumentów chciałoby mieć szerszy wybór przekąsek ekologicznych i naturalnych, które nie zawierają żadnych dodatków ani konserwantów.

Mogelonsky podkreśla też, że wciąż rośnie zainteresowanie zdrowymi słodyczami, dlatego pożądana jest coraz szersza dostępność organicznych wyrobów czekoladowych i składający się wyłącznie z naturalnych składników, ponieważ konsumenci szukają coraz lepszych ofert dla siebie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 770) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH