Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Indie i Polska jedynymi krajami ze wzrostem sprzedaży słodyczy czekoladowych

  • Autor: confectionerynews.com
  • Data: 02-05-2017, 14:29
Indie i Polska jedynymi krajami ze wzrostem sprzedaży słodyczy czekoladowych
fot. Shutterstock

Indie są jednym z najszybciej rozwijających się rynków wyrobów czekoladowych na świecie, podczas gdy w ostatnich latach rynek światowy notuje spowolnienie rozwoju – ocenia firma analityczna Mintel.

Według Mintela, sprzedaż detaliczna wyrobów czekoladowych wzrosła w Indiach o 13 proc. między 2015 a 2016 rokiem, a na drugim miejscu znalazła się Polska, gdzie nastąpił wzrost sprzedaży o 2 proc.

Mintel podaje też, że Indie i Polska to jedyne dwa kraje, które odnotowały wzrosty sprzedaży wyrobów czekoladowych w 2016 roku, podczas gdy sprzedaż w USA, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Francji utrzymała się na tym samym poziomie co rok wcześniej, spadła natomiast sprzedaż w takich krajach jak Rosja (o 2%), Brazylia (o 6%) i Chiny (o 6%).

Z danych Mintela wynika też, że rynek wyrobów czekoladowych w Indiach notował silny średnioroczny wzrost sprzedaży detalicznej (CAGR) pod względem wartości sięgający 19,9 proc. w latach 2011-2015, a według prognoz w latach 2016-2020 wzrost ten może wynieść 20,6 proc.

Jeśli chodzi o wolumen sprzedaży, Indie w 2016 roku spożyły 228.000 ton wyrobów czekoladowych, w porównaniu do Francji (251.000 ton), Brazylii (236.000 ton) oraz Chin (202.000 ton). Tymczasem w 2016 roku Australia i Indonezja skonsumowały odpowiednio 95.000 ton i 94.000 ton wyrobów czekoladowych.

Co napędza rynek słodyczy czekoladowych w Indiach?

Marcia Mogelonsky, dyrektor z Mintela mówi, że głównymi czynnikami wzrostu rynku słodyczy czekoladowych w Indiach zarówno pod względem wolumenu jak i wartości są trendy i korzyści zdrowotne oraz wygoda.

Z badań Mintela na temat korzyści zdrowotnych płynących ze spożycia czekoladek, wynika, że ponad dwóch na pięciu indyjskich konsumentów (44 proc.) przekonanych jest, że słodkie przekąski takie jak czekoladki i ciastka są zdrowe, zaś ponad jedna trzecia (35 proc.) Hindusów wierzy, że tego typu przekąski zapewniają im zdrowy zastrzyk energii.

Tymczasem aż jeden na dwóch (49%) indyjskich konsumentów postrzega słodkie przekąski, takie jak czekoladki jako wygodne i łatwe w konsumpcji.

Dane z firmy Mintela pokazują również, że 43% Hindusów spożywa słodkie przekąski, takie jak czekoladki i ciastka między lunchem a obiadem, z ponad połowa (53%) indyjskich konsumentów zgłasza, że zazwyczaj sięga po te przekąski między posiłkami, dla zaspokojenia głodu.

Ponadto, aż 19% indyjskich konsumentów chciałoby mieć szerszy wybór przekąsek ekologicznych i naturalnych, które nie zawierają żadnych dodatków ani konserwantów.

Mogelonsky podkreśla też, że wciąż rośnie zainteresowanie zdrowymi słodyczami, dlatego pożądana jest coraz szersza dostępność organicznych wyrobów czekoladowych i składający się wyłącznie z naturalnych składników, ponieważ konsumenci szukają coraz lepszych ofert dla siebie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 809) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.