REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Innowacyjne smaki popcornu wzbogacą polski rynek przekąsek?

  • polska.mintel.com
  • Autor: Mintel
  • Data: 24-03-2016, 15:59
Innowacyjne smaki popcornu wzbogacą polski rynek przekąsek?
Na światowych rynkach dostępny jest już m.in. popcorn o smaku cytrynowym i kawowym. fot. shutterstock

Przy podejmowaniu decyzji zakupowej o wyborze przekąski kluczowym czynnikiem dla polskiego konsumenta jest smak. Jak wynika z analizy firmy Mintel, stwarza to szansę dla producentów innowacyjnych smaków popcornu.

REKLAMA

Współcześni konsumenci są coraz bardziej zabiegani, a przy wyborze tego, co i kiedy jedzą najczęściej kierują się wygodą. Posiłki o stałych porach zostały zastąpione lub uzupełnione o przekąski, spożywane zarówno w domu, jak i „w biegu”.

Badania Mintela pokazały, że połowa polskich konsumentów sięga po przekąski aby złagodzić uczucie głodu między posiłkami. Ponadto, jeden na trzech Polaków je przekąski dla przyjemności lub w celu dostarczenia organizmowi energii. Zbliżona grupa konsumentów spożywa je bez konkretnego powodu. Producenci przekąsek chcą być innowacyjni, aby zaspokoić coraz bardziej zróżnicowane potrzeby i oczekiwania konsumentów.

W ocenie analityków Mintela innowacyjność na polskim rynku popcornu wydaje się nieco stłumiona. W przypadku 92 procent produktów, które trafiły na rynek między styczniem 2011 a listopadem 2015, producenci podkreślali raczej ich wygodę i użyteczność m.in. poprzez możliwość podgrzania w mikrofali i przyjazne użytkownikom opakowania. Z kolei 10 procent nowych produktów reklamowanych było jako naturalne, czyli nie zawierające konserwantów. Według Mintela taki stan rzeczy stwarza okazję do postawienia na innowacyjny smak jako kluczowej cechy produktu. Analitycy przypominają, że to właśnie ten czynnik ma największy wpływ na decyzje zakupowe polskich konsumentów jeśli chodzi o słone przekąski.

Od stycznia 2011 roku do listopada 2015 polski rynek popcornu charakteryzowała niewielka różnorodność smakowa. 41 procent nowych produktów na rynku stanowił popcorn z dodatkiem masła, a 33 proc. o smaku soli. Bardziej innowacyjne warianty stanowiły zdecydowaną mniejszość. Były to popcorn karmelowy (4 proc.), o smaku red chili (2 proc.) i toffi (2 proc.).

Mimo że masło, sól, karmel czy ser żółty (łącznie z ich mieszankami) wciąż należą do najczęściej spotykanych wariantów smakowych konsumentów popcornu na całym świecie, pojawiły się już próby wprowadzenia na rynek produktów o bardziej niecodziennym smaku, zarówno słodkim, jak i słonym. Są to np. popcorn Tyrells o smaku ciasta cytrynowego (Singapur), popcorn kawowy My Crazy Pop (Francja) lub popcorn o smaku truskawek z bitą śmietaną Retro Corn (Wielka Brytania). Wśród smaków "wytrawnych" na rynku pojawiły się m.in. aromatyzowany popcorn barbecue Marco (Australia), popcorn o smaku wodorostów pod marką własną azjatyckiej sieci marketów Lotte Mart (Indonezja) oraz popcorn o smaku wasabi marki Ten Acre (Niemcy).

Warte uwagi są również innowacje dotyczące łączenia słodkich i pikantnych aromatów, które mają na celu dostarczenie konsumentom wyjątkowych doświadczeń smakowych. Na przykład firma Walkers stworzyła w Wielkiej Brytanii markę MixUps Popcorn, która oferuje w jednej torebce dwa rodzaje popcornu o różnym smaku i kształcie, np. słone i słodkie lub słodkie i pikantne.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Obserwator 30-03-2016, 21:03:
Niestety niszowych rynek. Wielkość rynku Total szacuje się na 21 mln, smaki klasyczne zajmą ok 80% nisza wyniesie jakieś 4 mln podzielona pomiędzy kilku graczy rynkowych = trudne czasy dla innowacji.
  • przeinnowacjonowany 30-03-2016, 13:27:
Jak popcorn o innym kolorze redaktor mogl nazwac innowacyjnym. Jak bardzo trzeba stracic panowanie nad swoim jezykiem aby tak go nazwac. W takim razie wszystko co nas otacza jest innowacyjne . Z pewnoscia innowacyjnym mozna nazwac ten artykul jak i samego redaktora aby go odroznic od redaktorow nieinnowacyjnych.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (22 151) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 705 349)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH