Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Jak stworzyć czekoladę, którą kochałby świat?

Czekolada jest bestsellerem od dnia jej wynalezienia. Wszędzie. Na całym świecie. Natomiast z upływem czasu jej producenci muszą zastanawiać się, jak tchnąć nowe życie – nawet w wypadku produktu tak klasycznego – w swoje wyroby, by przyciągnąć i utrzymać nowych nabywców.

Jak stworzyć czekoladę, którą kochałby świat?
Claudia Steimle, Manager ds. Klientów Kluczowych w dziale Sprzedaży i Dostaw Bösch Boden Spies

Bösch Boden Spies, innowacyjna firma o historycznym znaczeniu z siedzibą w Hamburgu, a zarazem jeden z wiodących dostawców składników na bazie owoców i orzechów, zajmuje się tworzeniem nowatorskich koncepcji wyrobów dla producentów żywności. Eksperci z północnych Niemiec specjalizujący się w owocach i orzechach rozpoczęli prace nad ambitnym projektem dla szwajcarskiego producenta czekolady znanego na rynku międzynarodowym. Zadanie: opracowanie batonika z modnym składnikiem z myślą o rynku globalnym. Innymi słowy: stworzenie czekolady, którą kochałby świat.

Claudia Steimle, Manager ds. Klientów Kluczowych w dziale Sprzedaży i Dostaw Bösch Boden Spies ujawnia kilka zakulisowych ciekawostek z realizacji projektu.

Proszę powiedzieć, skąd pomysł na taki projekt?

Współpracujemy z tym klientem od wielu lat, w związku z czym staram się informować go na bieżąco o nowych składnikach i ich zastosowaniach. Jako że założeniem nowej czekolady było zaspokojenie gustów klientów z całego świata, zaproponowaliśmy suszoną żurawinę jako składnik zyskujący na popularności. Właściwości suszonej żurawiny czynią z niej doskonały składnik w procesie produkcji, a jej smak odpowiada klientom na całym świecie.

Jak wyglądały pierwsze etapy projektu?

Zaczęłam od stworzenia zestawu zastosowań żurawiny odpowiednich dla batoników, po czym zaprezentowałam kilka gotowych próbek czekolady. Następnie przeprowadziliśmy szereg testów produktu u klienta, różnicując na przykład odmiany żurawiny, czy też większe i mniejsze jej kawałki. Zaproponowaliśmy również wariant z mąką ryżową, by zwiększyć płynność przepływu żurawiny w procesie produkcji. Na takie rozwiązanie zdecydowaliśmy się ostatecznie ze względu na prostotę we wdrożeniu produkcyjnym; wybrał je również producent ze względu na walory smakowe.

Kto uczestniczył w procesie tworzenia produktu?

Z chwilą wyrażenia przez klienta konkretnego zainteresowania odbyliśmy rozmowy z kolegami z zespołu Zastosowań i Tworzenia Produktów, odpowiedzialnymi za opracowanie koncepcji wyrobów zgodnie z normami branżowymi w naszym Centrum Technologii Składników, i zajmującymi się między innymi analizą właściwości technologiczno-sensorycznych stosowanych przez nas składników na bazie owoców i orzechów. Na miejscu w Szwajcarii był także obecny nasz dostawca żurawiny, firma Ocean Spray, i służył ewentualnym wsparciem merytorycznym. Nasz dział ds. jakości zawsze uczestniczy w całej procedurze, zapewniając dostępność kompletu koniecznych dokumentów i spełnienie wymaganych specyfikacji, na przykład jeżeli opracowujemy produkt koszerny. Po stronie klienta w projekcie uczestniczą przede wszystkim działy ds. Zakupów i Rozwoju Rynku – natomiast dział Marketingu zazwyczaj wspiera nas w tle, głównie sprawując funkcję przywódcy i menadżera.

więcej informacji:

czekolada z żurawiną RSS ALERT    /    czekolada RSS ALERT    /    Bösch Boden Spies RSS ALERT    /    suszona żurawina RSS ALERT    /    żurawina RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.238.189.171
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.