Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Jakich składników żywności unikają Polacy? (badanie)

Według badań Bakallandu aż 85 proc. Polaków zwraca uwagę na jakość produktów spożywczych. To najważniejszy czynnik wpływający na decyzje zakupowe konsumentów w naszym kraju. W dalszej kolejności zwracamy uwagę na smak produktu, jego cenę oraz wcześniejsze doświadczenia związane z produktem.

Jakich składników żywności unikają Polacy? (badanie)
Fot. mat. pras.

Odzwierciedlenie nastrojów konsumenckich widać wyraźnie w kategorii przekąsek. Polacy coraz chętniej sięgają po bakalie, w tym orzechy, nasiona oraz mieszanki bakaliowe. Choć pełnią one funkcję przekąskową, konsumenci zdają sobie sprawę z tego, że wraz z bakaliami dostarczają sobie witamin i minerałów. To rezultat panującego w społeczeństwie trendu dbania o zdrowie.

Niemal 9 na 10 Polaków zwraca uwagę na jakość wybieranych produktów spożywczych. Dla niewielu mniej, bo 67 proc. równie ważne jest pochodzenie żywności. Wybory żywieniowe Polaków coraz rzadziej są efektem przypadku. Konsumenci sprawdzają sposób oraz miejsce uprawy czy hodowli, uważne czytają to, co znajduje się na opakowaniach  w poszukiwaniu cennych informacji, m.in. uzyskanych certyfikatów, składu produktu. Dużą rolę odgrywają również tabele wartości odżywczych, wskazujące na zawartość m.in. indeks oraz ładunek glikemiczny, białko, węglowodany czy błonnik. W rozszerzonych wersjach skupiają się również na zawartości poszczególnych witamin i minerałów.

Wśród najczęściej unikanych składników żywności Polacy wymieniają konserwanty (43 proc.), benzoesan sodu i syntetyczne składniki (po 40 proc.), słodziki np. aspartam (32 proc.) czy sorbinian potasu (28 proc.). W dalszym zestawieniu znalazły się również: oleje utwardzone, syrop glukozowo-fruktozowy, a także biały cukier, sól czy gluten. Polacy stawiają na produkty naturalne, jak najmniej przetworzone oraz zdrowe z natury, a co za tym idzie na czysty skład i zdrową etykietę.

Przekonanie o wysokiej jakości produktu znajduje źródło w dotychczasowych doświadczeniach z marką. W przypadku rozszerzania oferty i wprowadzania nowości na rynek przez marki, konsumenci zwracają uwagę na jakość innych produktów, dostępnych już na rynku, z logo producenta. Pojedyncze produkty mogą rzutować zatem na odbiór całej marki, a potknięcia producenci przypłacić mogą spadkiem zaufania konsumentów w dalszej perspektywie czasu.

- Zdajemy sobie sprawę z tego, że Polacy coraz większą uwagę przykładają do tego, co wchodzi w skład ich codziennej diety. Sprawdzamy  tabele odżywcze w poszukiwaniu wysokojakościowych składników, które wzbogacą jadłospis. Jako Bakalland, dajemy konsumentom szeroki wachlarz produktów, po które mogą sięgać o dowolnej porze dnia i w zależności od okoliczności. Jednocześnie mając na uwadze fakt, że jesteśmy liderem na rynku bakalii i batonów zbożowych, dbamy o to, aby nasze propozycje przekąskowe składały się z najwyższej jakości, wyselekcjonowanych bakalii, ponieważ takie kryją w sobie najwięcej wartości – mówi Agnieszka Pragacz, Brand Manager Bakalland.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Bakalland RSS ALERT    /    Agnieszka Pragacz RSS ALERT    /    przekąski RSS ALERT    /    skład produktów spożywczych RSS ALERT    /    konserwanty RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.94.196.192
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.