Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Jakie są trendy na polskim rynku słodyczy?

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 27-04-2017, 11:09
Jakie są trendy na polskim rynku słodyczy?
fot. shutterstock

Rynek słodyczy, podobnie jak cały sektor FMCG, znajduje się pod wpływem rosnących w siłę trendów konsumenckich, które będą kształtowały wyniki sprzedaży przez najbliższe miesiące. Wśród najważniejszych zjawisk widocznych na polskim rynku słodyczy można wymienić patriotyzm konsumencki oraz z jednej strony modę na superfoods, a z drugiej - na lokalne wyroby produkowane w oparciu o tradycyjne receptury.

Rynek słodyczy musi dynamicznie reagować na zmieniające się preferencje konsumentów. Doświadczenia z przeszłości pokazały, że sukces odnoszą tylko ci producenci, którzy potrafią w porę wychwycić zmieniające się preferencje klientów i dostosować swoje produkty do nowych oczekiwań kupujących. – Polski rynek słodyczy ciągle dysponuje dużym potencjałem rozwoju. Przeciętny Polak spożywa trzy razy mniej słodyczy niż np. Niemiec, choć z roku na rok ta różnica powoli się zmniejsza. Kluczem do rozwoju jest wnikliwa analiza rynku i umiejętna reakcja na trendy oraz oczekiwania odbiorców – mówi Arkadiusz Drążek z firmy ZPC Brześć, producenta słodyczy i przekąsek.

Jak wynika z przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia badania konsumenckiego, w 2016 r. aż 96 proc. Polaków regularnie kupowało słodycze. Jest to duży progres, ponieważ, zgodnie z wynikami badania przeprowadzonego dwa lata wcześniej przez KPMG, po słodkości sięgało „tylko” 91 proc. rodaków.

Jednym z wiodących trendów na rynku słodyczy w Polsce jest rosnący patriotyzm konsumencki. Stanowi on element rozwijającej się świadomości konsumentów odnośnie kupowanych produktów. Polacy nie zwracają już uwagi jedynie na skład żywności, którą wkładają do koszyka, ale też na pochodzenie nabywanego produktu. Coraz bardziej cenimy przysmaki produkowane przed polskie firmy. – Patriotyzm konsumencki w tym sektorze wynika z kilku czynników. Po pierwsze, polskie słodycze coraz częściej kojarzą się z wysoką jakością, zwłaszcza wobec popularyzacji produktów z kategorii „premium”. Po drugie, klienci mają świadomość, że kupując polskie produkty wspierają rodzimych producentów i przyczyniają się do rozwoju krajowej gospodarki. Trzecim powodem może być również cena, która, dzięki obniżeniu kosztów produkcji przez wykorzystanie nowoczesnych technologii, nie odbiega od cen słodyczy znanych, zagranicznych marek – mówi Arkadiusz Drążek z firmy ZPC Brześć. 

Efektem rosnącej świadomości konsumenckiej odnośnie zasad zdrowego odżywiania jest także pojawienie się coraz popularniejszej kategorii „słodyczy funkcjonalnych”. Poprzez dodatki w postaci bogatych w witaminy składników, jak np. zioła czy naturalne wyciągi z roślin, dana grupa słodyczy kierowana jest do osób prowadzących aktywny tryb życia. Powstaje też coraz więcej wysokoenergetycznych produktów przeznaczonych dla biegaczy, kolarzy, a nawet żeglarzy. Bardzo często w tej kategorii można zaobserwować również tendencję „free from”, która polega na analizowaniu składu produktu przez pryzmat tego, czego w nim nie ma. Dlatego też coraz częściej można zauważyć słodycze, które mają na opakowaniu wyeksponowaną informację, iż zostały stworzone bez dodatku konserwantów czy glutenu.

Ostatnie lata w sektorze FMCG upłynęły pod znakiem superfoods, czyli naturalnej, nieprzetworzonej żywności bogatej w składniki mające dobroczynny wpływ na nasz organizm. Super żywność również jest odpowiedzią na zainteresowanie klientów tematem zdrowego odżywiania. Ta kategoria produktowa stała się tak popularna, że wiele dużych sieci handlowych wprowadziło ją do swojego portfolio marek własnych. – Obecnie na rynku słodyczy można dostrzec modę na superfoods. Pożądane są przede wszystkim zdrowe dodatki, jak nasiona chia, siemię lniane czy sezam, oraz naturalne zamienniki cukru. Wprowadzenie superfoods do kategorii słodyczy i przekąsek jest sygnałem potwierdzającym, że polscy producenci monitorują sytuację i wychodzą naprzeciw oczekiwaniom kupujących, co zdecydowanie może zwiększyć przywiązanie klienta do marki – komentuje Arkadiusz Drążek z firmy ZPC Brześć.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Czytelnik 30-04-2017, 11:27:
konsumpcja cukru to kupowanie otyłości, przemysł cukierniczy powinien płacić odszkodowania na leczenie cukrzycy

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 259) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH