Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Jardin Rich: Chcemy kształtować trendy konsumenckie na rynku landrynek

  • Autor: portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 15-10-2015, 14:10
Jardin Rich: Chcemy kształtować trendy konsumenckie na rynku landrynek
fot. materiały prasowe

Debiutujący po polskim rynku producent landrynek Jardin Rich chce zostać liderem tego segmentu rynku słodyczy, a także kształtować trendy konsumenckie. – Liczymy, że nasze nowatorskie podejście zrewolucjonizuje ten rynek i odwróci niekorzystny trend – ocenia Jędrzej Szynkarczuk, prezes Sympatic, firmy dystrybucyjnej, wyłącznego partnera Jardin Rich w UE.

Firma inwestuje ponad 2 mln zł, obecnie uruchamia nowoczesny zakład produkcyjny w woj. świętokrzyskim, z którego słodycze mają trafiać na rynek polski, czeski, węgierski i inne. Nowe landrynki smakowe pod marką Jardin Riche (Bogaty Ogród) pojawią się na polskim rynku już w listopadzie. Plany firmy zakładają początkową produkcję 200-300 tys. puszek, a później 1 mln puszek miesięcznie.

Przypomnijmy, iż według raportu KPMG, segment wyrobów cukierniczych, do którego należą landrynki, w ostatnich 5 latach walczył ze spadkiem wartości (średnio o 2 proc. rocznie). KPMG nie przewiduje odwrócenia tej tendencji - do 2018 roku wartość sprzedaży wyrobów cukierniczych zmniejszy się w sumie o około 7 proc. do 1,3 mld zł. W tym czasie także rynek unijny będzie się kurczyć.

 - Firmy Jardin Rich (i jednocześnie takiej marki landrynek) w ogóle nie odstrasza obecna sytuacja na tym rynku. Związane jest to z zupełnie nowatorskim podejściem do tej kategorii, które pozwoli zrewolucjonizować rynek i odwrócić trend – mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jędrzej Szynkarczuk.

- Przewidywania co do rynku landrynek na pewno się zmienią w przypadku zaoferowania zupełnie innego podejścia do tej kategorii – dodaje.

Zwraca uwagę, że do tej pory nie ma silnego gracza w tej konkretnej kategorii. Z drugiej strony, landrynki to produkt obecny w portfelu niemal wszystkich producentów słodyczy, jednak występują one jako dopełnienie podstawowego asortymentu, bez szczególnego akcentu, jako dosyć tani produkt w mało interesującym foliowym opakowaniu. - Dzieje się tak dlatego, iż produkty z tej kategorii są u wszystkich prawie jednakowe i niczym się nie odróżniają. Marka Jardin Riche proponuje zupełnie inne podejście do konsumenta - kupno specjalnego designerskiego pudełka z magnesami, w środku którego będą naturalne landrynki. Tu odwołujemy się do bardzo głęboko zakorzenionej u wszystkich potrzeby zbierania ładnych przedmiotów, które mogą być użyte również do czegoś innego – tłumaczy prezes.

W ciągu pierwszych lat działalności firma skupi się na zagospodarowaniu bardzo dużych mocy produkcyjnych związanych z zakupem nowoczesnej linii produkcyjnej, która będzie mogła produkować min. 25 mln sztuk puszek w skali roku. - W związku z tym kwestia przychodów i zysków jest też powiązana z podziałem między markami własnymi jak i produkowanymi dla innych, tzw. private label, gdyż na każdej kategorii produktów są różne marże. W ciągu dwóch lat firma chce osiągnąć poziom ok. 100 mln złotych obrotu – zapowiada Jędrzej Szynkarczuk.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 356) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH